Lectia dura a crizei, pe care o invata tot mai multi oameni de afaceri
Cine se adapteaza rezista, cine nu da faliment. Iata lectia dura a crizei pe care o invata tot mai multi oameni de afaceri. Cei care au reusit sa-si restructureze bussinessul si sa produca mai ieftin, asa cum cere acum piata, se bucura de vanzari in crestere.
Oamenii de afaceri analizeaza acum mai atent piata si incearca sa raspunda noilor cerinte ale romanilor.
"Clientul ne-a transmis faptul ca nu mai merge la restaurant, dar persista nevoia de socializare. Asta inseamna ca vor sta acasa, asa ca am observat ca a inceput vanzarea de mese mari si scaune, dar a scazut vanzarea de mese mai mici. Automat a fost nevoie sa ne reprofilam productia in favoarea tipului respectiv de produs", a declarat Dan Sucu, proprietar Mobexpert.
In acelasi timp, a crescut si vanzarea de tacamuri si pahare, dar si de saltele cu pana la 40 %. Insa nu toti au reusit sa se adapteze.
Dan si Alina, de exemplu, au avut o firma de constructii si o fabrica mica de mobila. Acum trei ani aveau o cifra de afaceri de 11 miliarde de lei vechi, dar totul s-a naruit cand clientii au inceput sa taraganeze platile. Apoi nu au mai putut vinde nimic si au ramas cu mobila de 25.000 de lei intr-un garaj. In plus, nu au reusit sa gaseasca noi contracte, dar aveau de plata credite la banca si masini luate in leasing.
Statul ar putea sa ajute dezvoltarea consumului.
"Ar trebui sa reduca dobanda BNR. Reducerea TVA-ului ar insemna ca produsele se vor ieftini, oamenii vor avea mai multi bani de cheltuit", a declarat Sorin Pislaru, redactor-sef Ziarul Financiar
Iar revenirea consumului ar putea incuraja firmele sa produca mai mult si sa faca angajari.