Cat te costa si cati bani poti sa faci cu un magazin online
Din ce in ce mai multi tineri se gandesc sa devina antreprenori, sa munceasca pentru ei si nu pentru cine stie ce corporatie. Este o decizie importanta si un pas care presupune ceva riscuri dar, daca iti reuseste, satisfactiile materiale si nu numai sunt pe masura.
In acelasi timp, principala problema a majoritatii celor care vor sa se apuce de treaba este capitalul. Chiar daca ai idei, motivatie, chef de munca si putere de sacrificiu, nu ai destui bani ca sa pui in practica proiectele.
Dar sunt mai multe tipuri de afaceri pentru care nu ai nevoie de o suma importanta de bani pentru a le pune pe picioare.
O astfel de afacere ar fi magazinul online. Cu o investitie initiala care poate porni de la cateva sute de euro poti sa incepi afacerea. Riscurile sunt mici pentru ca si investitia este mica.
Consultantii din industrie spun ca cele mai profitabile magazine online sunt cele care vand haine, electrocasnice, produse IT sau jucarii.
Costurile pentru deschiderea unui magazin depind de complexitatea platformei, serviciile oferite si functiile acesteia . Sunt multe firme specializate care ofera la pachet: licenta magazin online, instalare si configurare, realizare, prelucrare, editare Logo, design unic pentru noul magazin online si asistenta si suport tehnic 12 luni. Magazinul poate fi functional in cateva zile.
Un astfel de pachet complet te poate costa aproximativ 1.500 de euro si include:
- consultanta pentru analiza afacerii si schitarea bugetului, estimari trafic, vanzari, profit, amortizare, schitare buget publicitate, solutii de promovare, optimizare cheltuieli si administrarea magazinului.
- introducerea a pana la 100 de produse, organizarea lor pe categorii si subcategorii, definire filtre, promotii, etc.
- creare texte standard pentru magazin (cum comanzi, conditii de livrare, politica de confidentialitate, despre noi etc.).
- realizarea designului si abonamentul magazinului standard pe un an.
Care sunt avantajele unui magazin online:
- poti sa oferi cele mai mici preturi deoarece cheltuieli cu chiriile, salariatii, depozitare, etc. sunt foarte mici sau nu exista. In acesta perioada si nu numai, consumatorii cauta preturi cat mai mici pentru produsele pe care vor sa le cumpere, iar magazinele online sunt cele care pot oferi aceste preturi.
- este deschis non stop, deci poti vinde 24 din 24
- poti testa foarte usor care produse se vand si care nu si astfel iti poti alcatui gama de articole foarte eficient.
-este o afacere simpla si comoda. Doar cu o conexiune la Internet, poti controla activitatile firmei tale de oriunde te-ai afla
- posibilitatile de a intra pe orice piata din lume. Poti sa ai clienti din orice tara.
- este usor de administrat. Exista deja programe special create pentru acest gen de business.
- poti face bani si din publicitate, ulterior, dupa ce ai ajuns la un trafic ridicat.
In ultima vreme au aparut din ce in ce mai multe magazine virtuale, fapt care confirma intr-un fel existenta cererii in crestere pentru acest tip de cumparaturi. Cele mai multe vand produse electrocasnice, electronice si IT&C, haine, echipament sportiv, carti, flori, jucarii, etc.
Este o afacere care, dupa cate remarcam, cel putin teortic, poate merge si poate aduce castiguri substantiale. Evident, sunt si multe variabile in ecuatie, care pot influenta business-ul.
Ponturi de la cei din bransa:
-nu trebuie sa tii produse pe stoc si astfel nu risti sa ramai cu ele nevandute. In momentul in care ai o comanda ferma, comanzi la randul tau produsul la furnizor.
- ai o marja foarte mare (poate ajunge chiar si pana la 80%) in care poti sa reduci preturile si tot sa faci profit, avand in vedere ca spre deosebire de un magazin fizic, nu ai costuri cu chiria, stocarea, personalul, etc.
- nu este nevoie sa alergi tu dupa clienti. Trebuie doar sa faci clientul sa dea de tine, iar acest lucru se face prin optimizare a site-ului. Cu cat apari mai sus in Google, cu atat mai multi oameni vor intra pe site.
Dupa cum ai vazut si mai sus, marjele de profit in acest business sunt consistente. Depinde de cat de sus esti in Google, cate bannere publicitare ai puse pe alte site-uri si cat de atractive sunt produsele pe care le vinzi.
Citeste si:
Pe acelasi subiect: