Românii care și-au primit taxa auto se plâng că n-au primit dobânzile aferente. Cum le pot recupera
Vineri este ultima zi în care se mai pot depune cereri pentru recuperarea taxei auto de la stat și mii de români au luat joi cu asalt ghișeele Fiscului.
Mulți nu-şi mai amintesc ce și cât au plătit, dar speră să primească toți banii înapoi. Însă cei care și-au recuperat deja taxa, spun că statul nu le-a dat și dobânda la această sumă.
La ora 14, la ANAF sector 2, zeci de oameni completau cu sârg formularul, apoi se aşezau la coadă ca să-l depună. Visează deja la ziua în care îşi vor primi banii înapoi.
”Nu mai ţin minte, nici ce taxă am plătit, nici cât era. Dar sper să reuşesc”, spune o persoană prezentă la coadă.
636 de mii dintre românii care au plătit taxa înainte de 2013 au primit deja banii în cont. Unii au avut, însă, parte şi de o surpriză neplăcută.
Teoretic, oamenii ar trebui să primească în acelaşi timp şi taxa şi dobânda aferentă, adică 0,02% pentru fiecare zi în care banii au stat în visteria statului. Doar că asta nu se întâmplă, spun mulţi, care s-au trezit că au primit taxa, dar nu şi dobânda.
”Și eu am primit toți banii în aprilie și cică după dobânda să mai aștept”, spune unul dintre cei care au recuperat deja taxa auto.
”Am primit suma respectivă după cca 7 luni de la depunerea cererii, dar fără dobânda prevăzută de lege. În momentul în care am întrebat la ANAF când primesc dobânzile, mi s-a răspuns că la o următoare plată și când am întrebat când va fi următoarea plată, nu am mai primit răspuns”, a transmis o altă persoană.
Dacă, de exemplu, aţi achitat 500 de lei la 1 ianuarie 2015, şi primiţi banii 4 ani mai târziu, pe 1 ianuarie 2019, veţi avea de recuperat 500 de lei, plus 146 dobânda.
Cei care au plătit taxa după 2013 vor primi banii până în martie 2019.
Cei care nu sunt dispuşi să aştepte după dobânzi, le pot cere în instanţă, însă asta presupune timp şi bani. În cei 10 ani de la prima taxă auto, s-ar fi plătit acest bir pentru un milion de maşini, potrivit unor surse din administraţie.
Mai multe despre:
#taxa auto#taxa poluare
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS