Producatorii auto recurg la tehnologia smartphone pentru a creste atractivitatea masinilor de oras
Lansarea Peugeot 108 la Geneva, Elvetia. Sursa foto: Mediafax
Producatorii auto vor sa creasca atractivitatea masinilor de oras prin intermediul tehnologiei smartphone, pentru a se impune pe piata automobilelor din clasa mini care a ajuns sa reprezinte aproape 10% din vanzarile de autovehicule noi, intr-o piata europeana marcata de criza.
Opel Adam Rocks, Peugeot 108, Citroen C1 si Toyota Aygo, care si-au facut debutul in aceasta saptamana la salonul auto de la Geneva, sunt dotate cu ecrane multimedia mari, care pot etala liste de piese muzicale sau harti stocate pe un smartphone, potrivit unui articol Reuters preluat de Automotive news si Mediafax.
Astfel de functii au fost deosebit de atractive in cazul masinilor mai scumpe, iar acum sunt incluse si pe masinile urbane, adresate tinerilor interesati de tehnologie.
"Ceea ce reprezenta un element destinat masinilor premium, este inclus acum pe piata masinilor cu preturi mici si medii", a declarat Dinesh Paliwal, director general al Harman International, producatorul asa-numitelor sisteme "infotainment".
Paliwal a aratat ca are loc o schimbare de stil pentru oameni, care nu mai vor sa se deconecteze de la dispozitivele smart doar pentru ca se afla in masina.
Automobilele din clasa mini, cu preturi cuprinse intre 9.500-11.500 de euro, sunt populare in randul persoanelor care cumpara pentru prima oara o masina, in conditiile in care Europa iese dintr-o criza prelungita.
Compania de cercetare a pietei IHS Automotive anticipeaza ca vanzarile de automobile din clasa mini vor creste cu 11% in perioada 2013-2017. Analistii considera insa ca pentru a reusi acest lucru producatorii trebuie sa indeplineasca asteptarile tot mai mari ale tinerilor, care vor sa aiba acces la informatii si divertisment, prn intermediul smartphone-urilor.
Mai multe despre:
#masini de oras#aplicatii
Pe acelasi subiect: