Masinile vor "vorbi" curand intre ele. Sistemul care va duce la scaderea cu 80% a numarului de accidente si va permite economisirea de combustibil
Masinile care circula pe soselele din Statele Unite vor putea curand sa vorbeasca" intre ele. Autoritatile americane au aprobat utilizarea unei tehnologii de comunicare "de la vehicul, la vehicul". Astfel, in mod automat, masinile isi semnalizeaza una alteia viteza si pozitia, iar aceste avertizari pot duce la scaderea spectaculoasa a numarului de accidente. Cu pana la 80%, cred oficialii americani.
Dupa centura de siguranta si airbag, inventii care au salvat deja numeroase vieti pe soselele lumii, tehnologia de comunicare intre vehicule reprezinta noul pas major pentru securitatea rutiera, spune ministrul american al transporturilor.
"Vehiculele pot comunica unul cu altul si cu semafoarele, pentru salvarea vietilor".
Anthony Foxx, secretarul transporturilor: "Primele studii arata ca tehnologia "de la vehicul la vehicul" are potentialul de a ajuta soferii sa evite pana la 70 - 80 % coliziuni"
Pentru ca permite evitarea coliziunilor din spate si a celor produse la schimbarea benzii de mers sau in intersectii. Sistemul NU include insa mecanisme automate de franare sau de schimbare a directiei.
David Friedman, Administratia nationala pentru siguranta rutiera:
"Aceste tehnologii au potential enorm in salvarea vietilor. Cand vor fi adoptate pe scara larga in parcul auto, rezultatele vor fi cu adevarat revolutionare pentru securitatea rutiera".
In plus, "vor permite economisirea de combustibil si cresterea vitezei medii de deplasare in traficul aglomerat".
John O'Dell, analist piata auto: "Acesta este un prim pas, cu adevarat revolutionar, care ar permite reducerea numarului victimelor in accidentele rutiere din Statele Unite".
In 2012, au fost efectuate primele teste in care vehicule echipate cu senzori si mijloace de comunicare fara fir au fost utilizate pentru avertizarea soferilor in privinta unor riscuri inalnite adesea in trafic - o coliziune iminenta in intersectii fara vizibilitate sau cu un vehicul oprit in fata. Pornind de la aceste teste, dupa o dezbatere publica, Autoritatea de securitate rutiera va stabili reguli pentru aplicarea acestei noi tehnologii.