Pentru prima oara in ultimii 9 ani, vanzarile Volkswagen in China ar putea sa le depaseasca pe cele ale General Motors
Volkswagen. Sursa foto: Mediafax
Volkswagen (VW) este pe cale sa vanda in 2014 mai multe vehicule in China decat General Motors (GM), pentru prima oara in ultimii noua ani, urmand sa recastige pozitia de cel mai mare producator auto strain pe cea mai mare piata de profil la nivel global.
Ambele companii au depasit obiectivele stabilite, de a comercializa peste trei milioane de vehicule in China in acest an. VW a reusit acest lucru pe 5 decembrie, iar GM o saptamana mai tarziu. Producatorul auto german a vandut in China cu 70.000 de vehicule mai mult decat GM in primele 11 luni, potrivit datelor raportate de cele doua companii, relateaza Bloomberg.
Competitia dintre principalii producatori auto din Europa si Statele Unite urmeaza sa se intensifice, acestia anuntand investitii in valoare totala de 36 de miliarde de dolari in China, chiar daca tot mai multe orase din aceasta tara anunta restrictii menite sa reduca poluarea.
"China este marele camp de bataie. In acelasi timp, exista riscul unei dependente prea mari de piata chineza. Atata timp cat merge bine este minunat, dar daca va aparea vreun obstacol, atunci expunerea la risc este chiar mai mare", a declarat Klaus Paur, director la compania de cercetare a pietei Ipsos in Shanghai.
Volkswagen a anuntat luna trecuta ca va investi 18,2 miliarde de euro pana in 2018 pentru extinderea operatiunilor in China. In primele 11 luni, vanzarile grupului german pe piata chineza au avansat cu 17%, la 2,96 milioane de vehicule, 80% din livrari fiind sub brand propriu. Grupul mai include marcile Skoda, Audi, Porsche, Bentley, Lamborghini si Seat.
"Trebuie sa intelegeti ca in prezent avem probleme de capacitate de productie. Am putea vinde mai mult", a declarat Jochem Heizmann, presedinte si CEO al diviziei din China a VW.
Audi, cel mai bine vandut brand premium al VW in China, va incepe anul viitor comercializarea sedanului A3, fabricat in acesta tara, precum si o noua versiune a modelului A4. Alte modele care vor fi introduse pe aceasta piata sunt VW Bora si Skoda Octavia.
La GM, noul an va fi marcat de schimbari in conducere. Mary Barra il va inlocui in ianuarie pe Dan Akerson in functia de director general al grupului, urmand sa devina prima femeie CEO din industria auto. In China, Matthew Tsien a fost numit sef al operatiunilor GM in aceasta tara, in locul lui Bob Socia, care se pensioneaza.
GM va introduce anul viitor, in China, patru noi modele Chevrolet, a declarat John Stadwick, vicepresedinte pentru vanzari si marketing. Grupul american comercializeaza vehicule de pasageri in China sub brandurile Buick, Chevrolet, Cadillac, Opel si Baojun.
Pe acelasi subiect: