Volkswagen a construit cea mai eficienta masina din lume. Consuma mai putin de 1 litru de motorina/100 km, dar e interzisa in SUA
Volkswagen XL1 este o masina ce va avea un impact urias pe piata auto, promit producatorii.
Ultimul model lansat de Volkswagen atrage cu siguranta atentia pietonilor, nu doar pe cea a soferilor. A trecut ceva timp de cand o masina a producatorului german sa creeze atata valva in jurul sau.
Dar tocmai specificatiile sale deosebite o fac de neatins pentru doritorii din America. “Nu a fost niciodata gandita pentru piata din State. De exemplu, este obligatoriu sa ai oglinzi retrovizoare ca sa te incadrezi in legislatia SUA”, explica Mark Gillies, purtator de cuvant al Volkswagen, citat de revista Forbes.
Masina nu exceleaza la capitolul viteza ori acceleratie. Atinge suta de kilometri in peste 12 secunde si nu va depasi niciodata 160 km/h. De fapt, motorul sau in doi cilindri, situat in spatele autovehicului, alaturi de cel de al doilea motor, electric, nu ii confera in total mai mult de 68 de cai putere.
Volkswagen XL1 are insa alte atuuri. La prima vedere, cel putin, masina arata extrem de bine, cu un design futuristic si usi care se deschid pe verticala. Lasand aspectul estetic la o parte, se remarca prin faptul ca poate parcurge pana la 420 de kilometri cu numai 3,8 litri de benzina.
Acesta a fost de fapt si scopul pentru care a fost construita, potrivit sefului Volkswagen Group, Ferdinand Piech. Acesta si-a dorit o masina care sa nu consume mai mult de un litru de benzina pentru fiecare 160 de kilometri.
Echipa de productie a reusit aceasta minune inginereasca prin crearea unui automobil foarte usor (sasiul cantareste sub 800 de kilograme) si ingust – cele doua scaune din interior sunt defazate, astfel incat locul pasagerului este situat o idee in spatele soferului. Aceleasi masuri s-au luat si la interior, tot ce se putea reduce fiind scos din schema, pentru ca masina sa fie cat mai usoara. Spatele lui XL1 este mai ingust la randul sau decat partea din fata, iar bateria litiu-ion si rezervorul de benzina sunt asezate strategic, din aceleasi motive.
Fara oglinzi retrovizoare sau laterale, conducatorul auto trebuie sa se bazeze pe imaginile video transmise pe cele doua monitoare incastrate in portiere.
Exista, in schimb, spatiu suficient pentru pasageri, atat la picioare, cat si in partea de sus. In plus, cei care au testat-o spun ca masina este foarte silentioasa, usor de manevrat si cu niste frane pe care te poti baza.
Problema pentru cei care si-au pus deja acest model pe lista de dorinte este pretul: europenii pot cumpara Volkswagen XL1 daca au in buzunar 111.000 de euro. Volkswagen va scoate numai 250 de modele, incepand de anul viitor, toate construite la o fabrica din Germania.
Pe acelasi subiect: