Românii preferă Volkswagenurile vechi și Daciile noi. Din 350.000 de mașini înmatriculate în 7 luni, 300.000 au fost second-hand, ca urmare a eliminării timbrului de mediu
Masini
Înmatriculările de autoturisme în România au crescut în primele şapte luni ale acestui an cu 69,2% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, până la 350.780 de unităţi, potrivit datelor publicate joi de către Direcţia Regim Permise Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), scrie News.ro.
Înmatriculările de autoturisme second-hand aduse din străinătate au accelerat puternic faţă de anul trecut, un efect clar al eliminării timbrului de mediu de la 1 februarie.
Datele publicate includ înmatriculările cumulate de maşini noi şi second-hand şi detalii legate de ponderea maşinilor noi sau de ocazie în totalul înmatriculărilor.
Astfel, înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut în primele şapte luni cu 21,9% faţă de aceeaşi perioadă din 2016, la 56.343 unităţi.
De asemenea, în perioada ianuarie-iulie au fost înmatriculate în România 294.437 de autoturisme second hand, în creştere cu 82,78% faţă de primele şapte luni din 2016, potrivit datelor DRPCIV.
Astfel, 83,9% din autoturismele înmatricultate în primele şapte luni au fost uzate.
În luna iulie au fost înmatriculate 11.335 de autoturisme noi, în creştere cu 5,27% faţă de iulie 2016, şi 41.131 autoturisme second-hand, cu 62,16% mai multe faţă de a şaptea lună a anului trecut.
VW este liderul pieţei second-hand, Dacia conduce pe segmentul mașinilor noi
Brandul german Volkswagen rămâne în continuare liderul pieţei auto din România, cu 82.628 de unităţi înmatriculate după primele şapte luni, cu 67,8% mai multe decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, peste 93% fiind maşini uzate, în timp ce Dacia conduce detaşat pe segmentul automobilelor noi.
După Volkswagen, cele mai multe înmatriculări le-au înregistrat Opel (40.005 unităţi, plus 40% faţă de ianuarie-iulie 2016), Ford (34.392 unităţi, +58,7%), BMW (27.295 unităţi, +94,9%) şi Audi (26.698 de unităţi, +97,9%).
În schimb, Dacia conduce autoritar segmentul maşinilor noi, cu 14.531 de unităţi după primele şapte luni, în creştere cu 9,6% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.
Brandul românesc este urmat de Volkswagen (5.693 unităţi, +53%), Ford (4.860 unităţi, +46,8%), Skoda (4.857 unităţi, +13,9%) şi Renault (3.994 unităţi, +11,7%).
La capitolul mărci rare, în primele şapte luni ale acestui an, românii au cumpărat patru maşini Aston Martin (+300% faţă de ianuarie-iulie 2016), şase Lamborghini (+20%), 10 Rolls Royce (+42,9%), 15 Ferrari (+50%), 31 Bentley (+343%) şi 61 Maserati (+239%).
Principala cauză a creşterii puternice a înmatriculărilor de autoturisme second hand este eliminarea timbrului de mediu de la 1 februarie 2017.
În 2016, au fost înmatriculate 396.538 de autoturisme în România, în creştere cu 19,4% faţă de 2015, an în care s-au înmatriculat 332.223 de unităţi.
Înmatriculările de autoturisme noi în România au crescut anul trecut cu 17%, la 94.924 de unităţi. Anul de vârf pentru înmatriculările de autoturisme noi în România a fost 2007, cu 312.589 înmatriculări.
Pe acelasi subiect: