Infruntarea gigantilor: BMW isi pierde suprematia, dupa un deceniu. Mercedes devine cel mai mare producator de masini de lux din lume
BMW a pierdut titlul de cel mai mare producator de automobile de lux din lume in favoarea Mercedes-Benz, incheindu-si dominatia de peste un deceniu, deoarece nu si-a innoit gama de modele,transmite Bloomberg.
Brandul BMW a anuntat luni ca vanzarile sale au crescut cu 5,2% in 2016, la 2.003.359 autoturisme, cu aproximativ 80.000 mai putine decat Mercedes, divizia de automobile de lux a grupului german Daimler, care a livrat 2.083.888 vehicule, un avans de 11,3% fata de 2015.
Pe locul trei in topul producatorilor de automobile de lux s-a clasat Audi, care a livrat anul trecut 1,87 milioane de vehicule, in crestere cu 3,8% fata de 2015.
In 2017, cresterea vanzarilor nu va depasi 10%, din cauza cererii mai slabe in Marea Britanie si a incetinirii economiei chineze, a afirmat luni Ian Robertson, directorul de vanzari al BMW.
Din 2005, BMW a vandut in fiecare an mai multe automobile decat Mercedes, care a reusit sa-si indeplineasca mai devreme cu patru ani obiectivul sau strategic de a recastiga pozitia de cel mai mare producator de automobile de lux, dupa lansarea unor modele noi si introducerea altor tehnologii.
Indeplinirea obiectivului reprezinta o reusita pentru seful Daimler, Dieter Zetsche, care nu a reusit sa redreseze compania dupa despartirea dificila de brandul Chrysler, in 2007. Actionarii Daimler au amenintat sa-i retraga sprijinul lui Zetsche, ingrijorati ca Mercedes-Benz era mult in urma rivalelor BMW si Audi, divizia de lux a grupului german Volkswagen AG.
Incluzand vanzarile brandului Smart, Daimler a vandut anul trecut 2,23 milioane de autoturisme. In 2011, la cea de-a 125-a aniversare a Daimler, Zetsche a anuntat ca obiectiv recastigarea titlului de cel mai mare producator de automobile de lux pana in 2020.
In 2013, Daimler a inaugurat oficial, la Sebes, in Romania, unitatea de productie pentru montaj cutii de viteza automate pentru autoturismele de lux Mercedes-Benz.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS