Sorin Oprescu, primarul Capitalei, sustine ca i s-au cerut sute de euro pentru fiecare crater, insa cei care ar trebui sa repare soselele insista ca vor, de fapt, cel mult 12 euro pe metrul patrat.

De exemplu: in Piata Buzesti, la un minut de Guvernul Romaniei, masinile intra aproape incolonate in gropi. La fel se intimpla pe alte o suta de strazi ciuruite.

Cum de s-au transformat totusi in aratura, in conditiile in care pana anul trecut rezistau gerului de peste iarna?!

O varianta de raspuns are fostul viceprimar al Capitalei in mandatul Videanu.
 
"Daca administratia nu insista in a face preventie inainte de inceperea iernii, de a astupa fisurile care se creaza in anumite zone. Aceasta este principala cauza a degradarii, atat de rapida, dupa o iarna grea, dar totusi doar o iarna!", explica Ionut Popa, consilier al PDL.

Din pacate, in loc sa umple, toamna, crapaturile cu bitum, drumarii isi lasa toata treaba pentru la primavara. Orice interventie acum, prin balti inseamna costuri uriase.

 Sorin Oprescu, primarul general al Bucurestiului, da vina pe preturile foarte mari cerute pentru "asfaltare".
 
"Am cerut o plombare care sa fie gata in 10 minute. Mi s-au spus ca sunt niste preturi de cost fantastice, undeva la 100 de milioane de lei vechi, un metru cub," a spus el la PRO TV.

Un pret de doua sute de euro pe metrul patrat este insa exorbitant, spun toti specialistii.

Administratorii drumurilor din Bucuresti anunta insa ca ei nu au promis nici o reparatie minune pana nu scapam de vremea rea si ca in niciun caz nu au cerut sute de euro, ci doar 12 euro pe metrul patrat reparat.

De altfel, odata cu venirea dezghetului si topirea zapezii de pe sosele, au rasarit tot mai multe gropi din ce in ce mai greu de evitat de catre soferi.

 

Firmele de asigurari spun ca ploua cu dosare de masini care au suferit avarii in gropile din carosabil. In mod normal, acestea ar trebui semnalizate de catre drumari pana in momentul astuparii lor, dar avand in vedere ca numarul lor este foarte mare, semnalizarea devine practic imposibila.

 

Ce faci daca dai in gropi?

In acest caz, daca intri cu masina intr-o groapa si ti-o avariezi, compania de asigurari unde ai polita de asigurare te despagubeste, dupa care va incepe demersurile de recuperare a banilor de la Regia de drumuri sau la primaria unde s-a petrecut evenimentul. In cele mai multe cazuri banii nu pot fi recuperati decat in urma unui proces la Tribunal.