Gigantul francez Peugeot analizeaza o posibila preluare a celor de la Opel, de la grupul american GM
Peugeot-Citroën
Grupul auto francez PSA (proprietarul marcilor Peugeot, Citroën si DS) analizeaza posibilitatea preluarii Opel, divizia europeana a grupului american General Motors, informeaza AFP si Reuters citand surse din interior, scrie Agerpres.
GM si PSA Group produc deja in comun SUV-uri si minivan-uri, dupa tentativa de constituire a unei aliante care a esuat in 2013, in urma deciziei GM de a-si vinde participatia pe care o detinea la constructorul auto francez.
"PSA exploreaza posibilitatea preluarii Opel", a declarat marti pentru AFP un purtator de cuvant de la constructorul auto francez.
"Suntem in discutii cu Opel despre extinderea proiectelor noastre actuale", a declarat la randul sau pentru Reuters purtatorul de cuvant de la PSA, Bertrand Blaise.
Sursele citate de Reuters sustin ca daca discutiile vor fi incheiate cu succes ar putea duce la o fuziune a Opel cu PSA iar un eventual acord ar putea fi anuntat in zilele urmatoare.
PSA Peugeot Citroen anunta, anul trecut, un plan de crestere pentru urmatorii cinci ani, ce prevede triplarea tintei de profit prin lansarea a 26 de automobile noi, opt vehicule comerciale si camionete.
Marja profitului operational ar urma sa urce la 6% pana in 2021, fata de tinta anterioara de 2% in strategia prezentata in 2012 de al doilea producator auto european. Anul trecut, marja de profit s-a situat la 5%.
De asemenea, Peugeot vrea sa-si extinda productia in sudul Asiei si cauta un partener in India pentru fabricarea vehiculelor.
Veniturile companiei franceze ar urma sa urce cu 10% pana in 2018 si cu inca 5% pana in 2021. Pentru indeplinirea acestui obiectiv, PSA va lansa in fiecare an un model nou pentru fiecare dintre cele trei branduri ale sale, Peugeot, Citroen si DS. De asemenea, vor fi dezvoltate sapte modele hibride si patru vehicule electrice.
Statul francez detine o participatie de 14% in Peugeot si are doua locuri in Consiliul de Administratie, in urma pachetului de asistenta financiara de trei miliarde de euro, care a salvat acum trei ani compania de la faliment. De asemenea, grupul chinez Dongfeng detine 14% din producatorul auto francez.
In 2014, Carlos Tavares, fost director general adjunct la Renault, a fost numit in fruntea PSA cu misiunea de a readuce cel mai mare constructor auto francez pe profit pana in 2018.
Pe acelasi subiect: