Peugeot Citroen raporteaza vanzari in scadere, ca urmare a declinului semnificativ de pe piata chineza
PSA Peugeot Citroen, al doilea mare producator auto din Europa, a raportat un declin al vanzarilor in primul semestru din 2016, din cauza scaderii de aproape 20% inregistrata in China, transmite Reuters.
In schimb, pe piata europeana, livrarile au crescut cu 7,4% in primele sase luni din acest an, desi grupul auto a avertizat ca cererea in regiune va fi afectata de incertitudinile provocate de Brexit.
PSA Peugeot Citroen se asteapta la un avans al pietei auto europene de 4% in acest an.
Vanzarile pe plan global ale PSA Peugeot Citroen au crescut in perioada ianuarie - iunie 2016 cu 0,2%, la 1,54 milioane de vehicule, situandu-se in urma rivalei interne Renault, declinul din China scotand in evidenta conditiile dificile cu care se confrunta producatorii auto pe cea mai mare piata din lume. In 2015, vanzarile de autovehicule in China au inregistrat cel mai lent ritm de crestere din ultimii trei ani, de 4,7%, dupa un avans de 6,9% in 2014 si de 13,9% in 2013.
"In China, incercam sa ne adaptam la o piata in schimbare rapida", a afirmat directorul PSA Europa, Denis Martin.
Recent, PSA Peugeot Citroen si-a prezentat noul plan de crestere pentru urmatorii cinci ani, care prevede triplarea tintei de profit prin lansarea a 26 de automobile noi, opt vehicule comerciale si camionete.
Marja profitului operational ar urma sa urce la 6% pana in 2021, fata de tinta anterioara de 2% mentionata in strategia prezentata in 2012 de al doilea producator auto european. Anul trecut, marja de profit s-a situat la 5%.
Veniturile companiei franceze ar urma sa urce cu 10% pana in 2018 si cu inca 5% pana in 2021. Pentru indeplinirea acestui obiectiv, PSA va lansa in fiecare an un model nou pentru fiecare dintre cele trei branduri ale sale - Peugeot, Citroen si DS. De asemenea, vor fi dezvoltate sapte modele hibride si patru vehicule electrice.
Statul francez detine o participatie de 14% in Peugeot si are doua locuri in Consiliul de Administratie, in urma acordarii unui pachet de asistenta financiara de trei miliarde de euro, care a salvat acum trei ani compania de la faliment. De asemenea, grupul chinez Dongfeng detine 14% din actiunile producatorului auto francez.