De vanzare: masina pe care orice om din lume si-ar dori-o in garaj. Istoria ei este imposibil de depasit
Monopostul celui mai mare campion mondial pana la Schumacher a fost scos la licitatie pentru o suma de start record.
Argentinianul Juan Manuel Fangio a fost supraintitulat El Maestro pentru cele cinci campionate castigate in F1 intre ’51 si ’57. Patru dintre ele au fost la rand.
Interesant e ca toate titlurile le-a luat cu patru echipe diferite (Alfa, Maserati, Mercedes si Ferrari). In 52 de curse a terminat primul de 24 de ori (procentaj 46%). Totodata, foarte important pentru istoria lui si cea din motorsport, este singurul argentinian care a si castigat Grand Prix-ul Argentinei – de patru ori in anii de concurs.
Cu Mercedes W196 a castigat doua campionate, cele mai multe cu un singur constructor in spate. Al doilea pilot din F1 care a facut istorie cu masina aceasta a fost Sir Stirling Moss, care nu a castigat niciun campionat, dar a avut cele mai bune victorii cu acest monopost.
Una dintre masinile pe care Fangio le-a condus in victoriile sub Mercedes este de vanzare. Un W196 care a castigat Marele Premiu al Elvetiei si nu numai. Este din 1954, are un motor cu 8 cilindri in linie si 2.5 litri capacitate. Numarul de sasiu este 00006/54 (a sasea masina fabricata in 1954) si Juan Manuel Fangio a castigat si Grand Prix-ul Germaniei, nu doar pe cel al Elvetiei.
Dupa Al Doilea Razboi Mondial, masina era o adevarata revolutie in tehnologie: motor cu injectie, suspensie independenta pe ambele punti, cadru tubular, iar motorul era amplasat in asa fel incat pilotul sa stea cat mai jos in masina. A fost cea mai buna pe care a condus-o “El Maestro”. In cursa din Elvetia a lasat in spate un Ferrari la 59 de secunde.
Masina a fost scoasa din garaj o singura data in ultimii 30 de ani. Pe 12 iulie intra la licitatia de la Goodwood Festival of Speed. Pretul asteptat este de la 6 mil. euro in sus.