Vanzarile brandului Volkswagen au scazut cu 5%, pe fondul cererii scazute din SUA. Compania va concedia 3.000 de angajati din Germania
Vanzarile pe plan global ale brandului Volkswagen au scazut in februarie cu 4,7%, la 394.000 vehicule, pe fondul declinului cererii in SUA, America de Sud si regiunea Asia Pacific, transmit EFE si Reuters.
Cererea in China, cea mai mare piata a lumii, a scazut cu 3% luna trecuta, in timp ce in SUA declinul a fost de 13,2%, a anuntat vineri grupul german.
Vanzarile in Europa au crescut in februarie cu 3,7%, la 126.400 unitati. In ciuda situatiei dificile de pe piata auto din Rusia, livrarile brandului VW in Europa Centrala si de Est au urcat cu 3% luna trecuta, la 15.900 de vehicule.
"A doua luna a anului reflecta din nou tendintele mixte de pe piete si regiuni. Clientii ne-au ramas loiali in aceasta perioada dificila pentru companie. De exemplu, in Europa, 15.000 de clienti au ales noul model Tiguan, de cand am lansat comenzile, in urma cu sapte saptamani", a apreciat Jurgen Stackmann, responsabilul pentru vanzari al brandului Volkswagen.
In primele doua luni din acest an, brandul Volkswagen a vandut 915.800 vehicule, in scadere cu 0,5% fata de perioada ianuarie - februarie 2015. Livrarile in China au urcat cu 8,1%, la 477.400 de unitati, in timp ce in SUA s-a inregistrat un declin de 13,8%, la 42.400 unitati. In primele doua luni din acest an, vanzarile brandului VW in Europa Centrala si de Est au scazut cu 1,7%, la 30.800 de vehicule.
Potrivit unor surse care au dorit sa-si pastreze anonimatul, Volkswagen va concedia probabil 3.000 de angajati din Germania pana la sfarsitul lui 2017, ca parte a masurilor de reducere a costurilor, adoptate pentru a contracara consecintele scandalului motoarelor trucate.