Volkswagen avertizeaza ca aplicarea de sanctiuni severe in scandalul emisiilor ar putea duce la concedieri masive
Volkswagen
La cea de-a treia intalnire a angajatilor Volkswagen de cand a izbucnit scandalul emisiilor, Bernd Osterloh, seful consiliului angajatilor VW a atras atentia autoritatilor de reglementare din SUA sa nu pedepseasca prea sever grupul german, deoarece multe locuri de munca ar putea fi desfiintate, transmite BBC, preluat de Agerpres.
Daca cel mai mare producator auto european va primi o amenda fara precedent de la Guvernul american, pentru softul care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel, consecintele sociale pentru angajatii VW din SUA si Europa ar putea fi "dramatice", a avertizat seful consiliului angajatilor VW.
"Speram foarte mult ca autoritatile din SUA vor tine cont de aspectele sociale si de cele legate de forta de munca", a afirmat, marti, Bernd Osterloh, la o intalnire la care au participat aproximativ 20.000 de angajati Volkswagen, la sediul central din Wolfsburg, Germania.
Tot la acea reuniune, directorul general al VW, Matthias Muller, le-a declarat angajatilor ca va fi nevoie de cativa ani pana cand vor deveni clare toate consecintele scandalului motoarelor trucate.
In SUA, VW ar putea fi amendat cu pana la 48 miliarde de dolari (53 miliarde de euro) pentru incalcarea reglementarilor de mediu.
Pe plan global, Volkswagen are 120 de fabrici la care lucreaza peste 600.000 de angajati, inclusiv 270.000 in Germania. In SUA, la uzina Chattanooga, din Tennessee, sunt aproximativ 2.200 de angajati.
Scandalul motoarelor trucate, cel mai grav din istoria Volkswagen, a izbucnit in 18 septembrie, iar VW a pierdut peste 20 miliarde de euro din capitalizarea bursiera. Anul trecut, Volkswagen a informat ca a pus deoparte 6,5 miliarde de dolari pentru a face fata costurilor scandalului emisiilor.
Grupul Volkswagen este implicat intr-un scandal de amploare, dupa ce a recunoscut ca a echipat 11 milioane de vehicule vandute la nivel mondial (dintre care 2,8 milioane in Germania) cu un soft care falsifica rezultatele testelor antipoluare ale motoarelor diesel.
La randul sau, Audi a recunoscut ca in cazul sau 2,1 milioane de masini pe plan global au fost echipate cu acel software care permitea vehiculelor sa indeplineasca standardele referitoare la poluare in timpul testelor dar nu si in timpul operatiunilor normale.
Mai multe despre:
#Volkswagen#scandalul emisiilor
Pe acelasi subiect: