Preturile locuintelor din clasa economy, in crestere cu 10%. Majoritatea celor care vor sa-si cumpere apartament au buget de “Prima Casa”
Majoritatea romanilor care sunt in cautarea unei locuinte aleg zona in detrimentul suprafetei pentru a se incadra in buget si cei mai multi au, in continuare, bugete de Prima Casa, a declarat Vlad Vlasceanu, directorul Targului Imobiliar National - tIMOn.
“Evident, toti vizitatorii cauta apartamente in centru cu suprafete mari si sub 60.000 de euro. Dar lasand gluma la o parte, am observat o schimbare radicala in gandirea si in calitatea vizitatorului de tIMOn: majoritatea au fost potentiali clienti bine informati, care au inteles sa se ghideze dupa nevoi si buget si sa isi adapteze cerintele astfel incat sa isi permita apartamentul dorit si acesta sa corespunda cat mai bine nevoilor lor”, a precizat Vlad Vlasceanu, citat de Agerpres.
Cea de a XXIX- editie a Targului Imobiliar National - tIMOn, care s-a desfasurat in perioada 24-27 martie in Piata Constitutiei din Capitala, a adus cu o oferta de peste 15.000 de locuinte in 298 de ansambluri rezidentiale
“Cei mai multi vizitatori au fost familii tinere, pana in 40 de ani, majoritatea cu copii sau care asteptau un copil. Faptul ca ambii parteneri sau intreaga familie a venit la targ este semnul cel mai clar ca ei vor cumpara in viitorul apropiat, intrucat acest tip de decizie se ia in familie”, spune Vlad Vlasceanu.
Oferta din cadrul tIMOn a aratat o crestere a preturilor de 10% pe segmentul locuintelor din clasa economy, situate in zonele periurbane, cele care reprezentau de fapt motorul vanzarilor pe segmentul rezidential in ultimii 3-4 ani. Cu toate acestea, la tIMOn au fost prezentate patru proiecte de locuinte, dezvoltate de companii spaniole, care au vizat exclusiv segmentul lux. Toate sunt situate in zone centrale, au finisaje high class, apartamente putine si se adreseaza unui numar redus de cumparatori. In timp ce valoarea investitiei pentru fiecare in parte este in jurul valorii de sase milioane de euro, numarul de unitati locative/proiect nu depaseste 20.
“Ansamblurile tip boutique au un target bine definit si relativ mic raportat la numarul vizitatorilor din targ. Spre surprinderea noastra, cererea a fost mare in principal in randul expatilor si al strainilor care intentioneaza se mute sau au afaceri la Bucuresti. Am vazut vizitatori din Liban, Israel, Spania, Italia, Rusia si chiar Chisinau care au venit special pentru acest tip de locuinte”, a spus Vlad Vlasceanu.
Vizitatorii au putut profita de reducerile de pret valabile exclusiv in perioada targului, reduceri care au variat intre 1.000 si 60.000 de euro, ofertele speciale pentru cumparatorii din acest week-end incluzand case complet mobilate, bucatarii care valoreaza zeci de mii de euro si locuri de parcare.