Mai mult de jumatate din spatiile de birouri inchiriate anul trecut au fost tranzactionate de companii din IT&C, cele mai multe in marile centre universitare
Birouri
Mai mult de jumatate (52%) din totalul spatiilor de birouri inchiriate anul trecut au fost tranzactionate de companii din domeniile IT&C, outsourcing si BPO, care angajeaza multe persoane in aceasta perioada, reiese dintr-o analiza a companiei de consultanta Esop.
Cercetarea arata ca, in total, 84 companii din IT&C, outsourcing si BPO au realizat in 2016 tranzactii de inchiriere birouri noi, la nivelul intregii tari, iar aproape trei sferturi din acestea (59 de companii) au ales Bucurestiul.
Acestora li se adauga 20 de companii din IT&C, outsourcing si BPO care si-au reinnoit contractele de inchiriere in spatiile existente.
Analiza arata o usoara crestere fata de anul trecut, cand 47% din tranzactiile de inchiriere si preinchiriere au implicat astfel de firme.
"Companiile in care tehnologia are un cuvant de spus si angajeaza tineri din IT&C, outsourcing si BPO sunt cele mai active pe piata birourilor si continua sa se extinda atat in Bucuresti, cat si celelalte mari centre universitare: Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara si Brasov. In 2016, desi implicand un numar mai mic de tranzactii (25 fata de 59), orasele din afara Capitalei au atras o suprafata totala tranzactionata aproape egala cu suprafata tranzactionata in Bucuresti (60.000 mp fata de 78.000 mp). Acest lucru a fost posibil in contextul dublarii suprafetei medii tranzactionate in astfel de orase (unde a fost de 2.500 mp), fata de Bucuresti (1.300 mp)”, a declarat managerul Esop, Alexandru Petrescu, citat de News.ro.
Suprafetele inchiriate au variat, incepand de la 75 de metri patrati si ajungand pana la 13.000 de metri patrati, cat a inchiriat Amazon in Iasi, iar 54 de firme au inchiriat spatii de birouri sub 1.000 de metri patrati. Segmentul de spatii intre 3.000 si 5000 de metri patrati a inregistrat cel mai mare volum de tranzactionare, aproximativ 46.000 de metri patrati, reprezentand 33% din total.
In Bucuresti, cele mai multe companii din domeniile IT&C, outsourcing si BPO au ales cladiri de birouri moderne, aflate in proiecte noi, in curs de livrare sau aflate inca in constructie, precum Afi Park, Green Court, Oregon Park, Metroffice si Orhideea Towers.
Au fost insa chiriasi din aceste domenii care au ales centre de birouri din a doua generatie, dar bine pozitionate, precum Charles de Gaulle Plaza, America House, Europe House, Iride Park.
Printre proiectele care au atras atentia unui numar mare de chiriasi se numara Green Court (opt tranzactii), AFI Park, cu fazele 4 si 5 (sase tranzactii), Iride Business Park (patru tranzactii), Oregon Park (doua tranzactii), Sky Tower (doua tranzactii).
Alte cladiri de alese pentru a gazdui angajati din domeniile IT&C si outsourcing au mai fost Metroffice, Orhideea Towers, Polona 68, Maria Rosetti Tower si Globalworth Tower.
In tara, companii din domeniile IT&C si outsourcing au ales tot cladiri noi de birouri, precum OpenVille, The Office, Palas Iasi, Coresi Park si Liberty Technology Park.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS