Chiar si asa, cei din domeniu declara ca afacerile lor merg tot mai prost, pentru ca statul a taiat cu un sfert investitiile in autostrazi, drumuri nationale si cai ferate.

Dezvoltatorii imobiliari au reusit sa aduca preturile la nivelul la care cei care isi doresc o locuinta noua sa o poata cumpara, asa ca au marit si viteza de lucru.

"Conform unor analize facute de noi anul acesta s-au livrat undeva la 7.500 de unitati la nivel de Bucuresti, ceea ce inseamna un numar similar sau poate chiar mai mare decat in perioadele de boom imobiliar. Conform calculelor noastre, cam 30% din aceste locuinte s-au livrat in ansambluri rezidentiale de mici dimensiuni, pana in 30-40 de unitati", a spus Gabriel Voicu, director locuinte noi Coldwell Banker.

In primele zece luni ale anului, constructiile de locuinte au crescut cu 34%, iar cele de magazine, cladiri industriale sau de birouri au urcat cu 9%. Cresteri anulate insa de scaderea cu 26% a constructiilor ingineresti - poduri, autostrazi si cai ferate.

"Investitiile, din pacate sunt nevoit sa vorbesc despre lipsa lor. Marea infrastructura sau marile investitii se realizeaza de regula de catre stat", a spus Tiberiu Andrioaiei, secretar general Patronatul Societatilor din Constructii.

Scaderea investitiilor a lovit si fabricile de materiale de constructii, care functioneaza doar la jumatate din capacitate.

"A fost un an foarte prost in infrastructura, Guvernul din dorinta de a se prezenta la intalnirea cu FMI cu un excedent bugetar a determinat taierea celor trei miliarde de la investitii si acest lucru s-a remarcat si prin inaugurarea celor 22 de kilometri de autostrada in acest an", a spus Claudiu Georgescu, presedintele Asociatiei Producatorilor de Materiale pentru Constructii.

Ramane de vazut daca promisiunile Guvernului de a investi masiv in infrastructura vor fi respectate macar anul viitor.