Intoarcerea in Bucurestiul interbelic. Piata Universitatii devine zona pietonala, fantana arteziana dispare. Proiectul de 8 milioane de euro
Schimbarea la fata a Pietei Universitatii din Bucuresti se va petrece chiar in preajma sarbatorii ortodoxe, cu acelasi nume. Autoritatile le promit bucurestenilor ca, la inceputul lunii august, se vor putea plimba la brat, in aceasta zona, care de un an de zile este in santier. Parcarea construita sub vestitele statului este aproape gata si va putea gazdui peste 400 de masini.
In afara de Bulevardul Elisabeta, pe care vor circula in continuare masinile, intreaga zona va fi pietonala. Piata va fi pavata cu piatra nobila, iar 30% din suprafata ei va fi amenajata ca spatiu verde. Vor fi montate si multe corpuri de iluminat.
''Eu sper ca intr-o luna si jumatate lumea sa circule, sa stea la umbra la pomii pe care-i asezam acolo, cu trotuarele refacute”, spune Sorin Oprescu, primarul general al Bucurestiului.
Proiectul este inspirat din Bucurestiul interbelic, cand intreaga zona era doar pentru o iesire la aer curat.
Ramane, insa, o problema. Acum 72 de ani se aflau pe strazile Capitalei 20 de mii de autoturisme. In prezent, in Bucuresti sunt inscrise in circulatie peste un milion o suta de mii de masini, adica de 55 de ori mai multe.
Pasajul subteran pe trei niveluri, construit exact sub Piata Universitatii, ar putea rezolva doar o parte din nevoia uriasa de locuri de parcare. Autoritatile sustin ca vor incapea aici 420 de vehicule si 21 de motociclete care vor fi taxate cu cel putin un euro pe ora. Lucrarea a costat 8 milioane de euro.
Tot in buricul Capitalei, primaria va modifica si zona de la Facultatea de Arhitectura. Emblematica fantana arteziana va disparea din peisaj, iar pavajul va fi refacut cu placi de granit gri, negru si roz.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS