Romanii au invatat sa se vanda scump peste Ocean. Afacerile care le aduc sute de mii de euro
Spalatoria auto care vine dupa client oriunde in oras, programe de securizare a documentelor sau care arata companiilor toate articolele aparute despre afacerile lor. Acestea sunt cateva dintre ideile tinerilor antreprenori romani care se vand cu sute de mii de euro dincolo de Ocean. Faptul confirma inca o data ca suntem printre cei mai buni din lume la dezvoltarea de software.
La 23 de ani, Alex conduce o afacere in Canada. "Wash Ly este, practic, spalatoria care vine la tine. Iti poti adauga adresa unde ai parcat masina si o masina: culoarea, anul in care a fost facuta, modelul, pachetul care poate fi basic, clean interior si exterior, de lux...", rezuma Alexandru Marinescu activitatea start-up-ului Wash Ly.
"Am cunoscut un prieten in Canada, pe Internet. El era designer, avea niste idei, cauta un programator. Ne-am lansat si in Toronto oficial. Peste un an, vara asta, avem aplicatie de iPhone si suntem lansati si in San Francisco, cu dorinta de a prinde si piata europeana, daca exista cerere", povesteste tanarul.
In ultimii ani, mici companii fondate de tineri romani ambitiosi au cucerit clienti din intreaga lume. Alexandru Negrea, de pilda, are 26 de ani, locuieste in Boston si a creat o aplicatie care le permite utilizatorilor sa urmareasca ce se intampla cu un fisier, dupa ce este expediat. "Ideea a pornit de la nevoile consumatorilor, din ultimii cativa ani, de a-si proteja informatia digitala, fie ca vorbim de poze, documente sau orice alta informatie. Cu DocTrackr am venit sa ne pozitionam cu o tehnologie care sa le permita utilizatorilor sa-si protejeze documentele. Suntem in parteneriat cu Microsoft si Adobe", explica romanul.
O alta idee bine vanduta este o platforma care realizeaza un soi de revista a presei pentru diverse produse, astfel incat companiile sa stie ce au de facut. Trei tineri romani, care s-au cunoscut in studentie la Facultatea de Automatica si Calculatoare din Bucuresti, au gandit aplicatia. Printre clientii lor se numara Microsoft, Fujitsu sau Banca Mondiala.
"Ca si clienti avem cateva sute, fiecare plateste 500-1.000 euro sau cateva mii pe luna. De cand suntem in Statele Unite am inceput sa crestem destul de sustinut. Ne cam dublam afacerea in fiecare an", declara Dragos Ilinca, vicepresedinte de marketing si cofondator Ubervu.
Toti acesti romani au ales sa isi dezvolte afacerile peste Atlantic, acolo unde sansele de reusita sunt mai mari decat in Europa.