Povestea pustiului de 8 ani care si-a transformat pasiunea intr-un business de 18 miliarde de dolari
In 1844, in Pittsburgh, Pennsylvania, se nastea Henry Heinz, cel care avea sa devina mai tarziu fondatorul conglomeratului cu acelasi nume, unul dintre cei mai mari retaileri din industria alimentara. Nascut intr-o familie de imigranti cu opt copii, Heinz a pus bazele unei afaceri de referinta in Statele Unite, pe cand avea o varsta frageda, scrie Business Insider.
Anul trecut, compania americana Heinz a raportat vanzari de peste 11 miliarde de dolari. Istoria grupului este una extrem de interesanta, cu atat mai mult cu cat fondatorul sau a creat-o, practic, dintr-o joaca de copil. La 25 de ani, Henry infiinta o alta companie, de data aceasta, cu acte in regula si din dorinta de a face bani.
Henry Heinz avea doar sase ani cand o ajuta pe mama sa, Anna Margaretha Heinz, sa lucreze gradina amenajata in curtea casei lor din Pittsburgh, Pennsylvania (SUA). Doi ani mai tarziu, Henry a inceput sa le vanda vecinilor legumele produse de pe urma micii lor recolte. Le distribuia in cosuri mici de rafie.
La nou ani isi gatea deja propriul sos de hrean (dupa o reteta de-a mamei sale), pe care il comercializa mai apoi clientilor din imprejurimi, relateaza Business Insider.
Un an mai tarziu, Henry Heinz se ocupa de sferturi din gradina familiei. Cu ajutorul unei roabe, culegea legumele si le distribuia ulterior cumparatorilor. La varsta de 12 ani a inceput sa lucreze tot mai mult din suprafata gradinii, folosindu-se de data aceasta de un cal si o caruta.
La 16 ani, Heinz facea trei livrari pe saptamani catre magazinele din Pittsburg. Pana sa implineasca varsta de 25, Henry punea bazele primei sale companii, alaturi de un prieten. Cei doi au numit-o Heinz Noble (1869). Primul produs vandut sub eticheta companiei a fost o cutie de hrean, sos preparat dupa reteta lui Henry si a mamei sale, Anne.
Compania n-a reusit sa razbata prea mult pe piata locala. Dupa cativa ani, Heinz Noble ajunsese la faliment. Henry a inchis atunci afacerea si a deschis o alta firma, de data aceasta, impreuna cu varul sau. F& J Heinz Co. a luat nastere in 1875, iar un an mai tarziu incepea sa comercializeze ketchup-uri, produse care aveau sa-i aduca succesul.
In 1888, Henry a cumparat actiunile detinute de membrii familiei sale si a deschis o fabrica, langa Colegiul Allegheny, din nordul Pennsylvaniei.
In 1896, Henry isi rebranduia ketchup-ul, adaugand numarul 57 pe eticheta produsului. Desi in acel moment, firma sa comercializa peste 60 de tipuri diferite de ketchup-uri, numarul 57 s-a dovedit a-i purta noroc.
Astazi, compania Heinz valoreaza aproape 18 miliarde de dolari si raporteaza vanzari anuale de peste 11 miliarde. Grupul american, cu sediul in Pittsburgh, controleaza operatiuni desfasurate pe mai multe continente si isi vinde produsele in mai mult de 200 de tari si teritorii.
In America, Heinz detine o cota de piata de peste 50%.
Dupa moartea lui Henry, grupul, care vinde peste 650 milioane de sticle de ketchup-uri, precum si sosuri de rosii, dar si conserve cu fasole, a fost preluat si condus de doi membri ai familiei Heinz.
In 2012, conglomeratul este condus de William R. Johnson, al 6-lea CEO al companiei si al 3-lea care nu face parte din familie.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS