Ceasca de cafea de 1,4 milioane de dolari. Ideea cu care au dat lovitura doi tineri
David Jackson (29 ani) si prietenul sau din copilarie, Dave Petrillo (26 de ani), cautau o idee de afaceri cu care sa revolutioneze piata din Statele Unite. Raspunsul l-au gasit chiar intr-o ceasca de cafea, potrivit Wall Street Journal.
In primavara anului 2010, Jackson discuta pe chat cu amicul sau inginer, Dave Petrillo (26 ani), despre cum sa dezvolte un produs dintr-un material care isi schimba starea in functie de temperatura.
Niciunul dintre ei nu lucrase pana atunci cu asemenea substante, dar ideea li s-a parut grozava. Apoi a venit sursa de inspiratie.
"Intr-o dimineata, ma gaseam in rutina obisnuita. 20 de minunte consumate pentru a crea cafeaua perfecta, pentru ca apoi sa fie prea fierbinte ca sa o pot bea imediat, ori sa astept prea mult si sa se raceasca. Apoi mi-am zis: E stupid, eu sunt inginer, stiu clar cum sa rezolv aceasta problema", povesteste David Jackson.
I-a trimis imediat un mesaj lui Petrillo si a realizat ca de fapt se gandeau amandoi la aceeasi idee revolutionara: "De ce sa nu inventam un produs care sa mentina cafeaua la temperatura perfecta si sa nu ne mai frigem limba?" Zis si facut, iar pana de Ziua Recunostintei, cei doi au si creat prototipul Coffee Joulies — bile metalice de marimea unui cub de gheata, pline cu un material care sa schimbe automat temperatura lichidului.
Odata ajunsa in ceasca de cafea, bila respectiva absoarbe caldura in exces pentru a raci bautura la 60 de grade. In cazul in care cafeaua devine rece, este eliberata caldura care o tine la temperatura ideala timp de 5 ore. Prototipul initial a fost facut din cupru nichelat, insa apoi s-au razgandit si au ales otelul inoxidabil.
In martie 2011, au lansat o campanie pe Kickstarter, pentru a strange bani pentru deschiderea firmei. Jackson a trimis trei email-uri catre bloguri specializate pe tehnologie, iar succesul nu s-a lasat asteptat. Aveau nevoie de 9.500 de dolari, dar au obtinut peste 300.000!
O luna mai tarziu si-au lansat compania chiar in New York. In prezent, au vanzari de 1,4 milioane de dolari. Cei doi parteneri lucreaza full-time la Joulies si si-au propus sa mai inventeze cateva produse inedite.