IMM-urile pot accesa anual de la stat pana la 50.000 lei nerambursabili, pentru a se promova pe pietele externe
Bani, lei
Aproximativ 500 de IMM-uri pot accesa anual pana la 50.000 lei, suma nerambursabila, printr-un nou program de promovare a firmelor romanesti pe pietele externe, a anuntat Ministerului pentru Mediul de Afaceri, Comert si Antreprenoriat.
Guvernul a aprobat, miercuri, Ordonanta de Urgenta privind Programul de sustinere a internationalizarii operatorilor economici romani, cu finantare de la bugetul de stat, un nou instrument de promovare individuala a intreprinderilor mici si mijlocii.
Programul faciliteaza promovarea produselor si serviciilor IMM-urilor pe pietele externe, stimuland comunicarea si parteneriatul in afaceri si pregatind intreprinzatorul in domeniul tehnicilor de promovare pe noi piete.
"Internationalizarea reprezinta o gura de oxigen pentru multe firme romanesti mici si mijlocii. Un procent de 4,67% din IMM-urile romanesti au activitati de export, Romania situandu-se la mai putin de jumatate din media europeana. Consider ca este momentul ca Romania sa faca fata competitiei globale si cred ca acest program ofera sprijin real in domeniu", a declarat ministrul Florin Jianu.
Noul instrument de promovare individuala a intreprinderilor mici si mijlocii permite fiecarui beneficiar sa obtina pe parcursul unui an maximum 50.000 lei, suma nerambursabila. Anual, se estimeaza un numar de maxim 500 de beneficiari.
Prin alocatie financiara nerambursabila, programul sustine participari la targuri si expozitii internationale, organizate in strainatate, cu stand propriu, participari la misiuni economice organizate, crearea identitatii vizuale a unei firme (marca, sigla, slogan), realizarea unui site pe Internet sau a unei aplicatii pentru mobil, pentru prezentarea activitatii, in limba romana si cel putin intr-o limba de circulatie internationala.
Cei care vor aplica la acest program pot folosi banii si pentru participari la cursuri de pregatire, in tara sau in strainatate, in domeniul tehnicilor de promovare a produselor si serviciilor pe noi piete, precum si pentru documentare de piata.
Mai multe despre:
#IMM#finantari
Pe acelasi subiect: