Havaianas, produsul care a pus lumea la picioarele Braziliei
Afacerile infloresc in Sao Paulo, iar asta se vede cel mai bine in industria modei, arata BBC intr-un reportaj. Unele dintre cel mai bine vandute articole din zona sunt slapii. Inspirati de modelele japoneze, papucii Havaianas au devent un simbol al modei braziliene, fiind exportati in intreaga lume.
De la infiintarea brandului in 1962, Havaianas au vandut peste 4 miliarde de perechi de slapi. Puse cap la cap, acestea ar putea inconjura planeta de 40 de ori.
“Astazi avem peste 100 de culori si texturi diferite, ceea ce inseamna aproape 600 de combinatii de papuci. In urma cu 18 ani, compania producea un singur model”, explica Rui Porto, consilier in comunicare al companiei ce detine Havaianas, omul “vinovat” de transformarile retailerului brazilian, citat de BBC.
Intr-unul dintre cele mai mari magazine Havaianas din metropola braziliana Sao Paulo, clientii isi pot personaliza produsele, in functie de preferinte. „Papucii pot fi cumparati ca atare, modificati sau creati de la zero. Barbatii prefera detalii ca steagul Braziliei, in timp ce femeile aleg cristale, initiale sau inimi pentru decor”, spune Eduardo Damaizo, vanzator al magazinului.
“Slapii Havaianas sunt un simbol al bucuriei, al simplitatii. Vorbim despre un element de legatura definitoriu pentru toti brazilienii, cum este carnavalul sau fotbalul”, adauga Damaizo.
Un brand exportat in 82 de tari
Havaianas a devenit dintr-o poveste braziliana de succes, un brand global, fiind exportat in peste 80 de tari. “Exporturile inregistreaza tot mai multe cresteri. Aproximativ 15% dintre produsele pe care le fabricam aici (Sao Paulo, Brazilia) sunt exportate in toata lumea. Cred ca ele transmit lumii o parte din cultura Braziliei, cultura soarelui, a plajei si a rasaritului”, le-a spus Porto jurnalistilor BBC.
Rui Porto, specialistul in comunicare al Havaianas, crede ca succesul retailerului are de-a face in special cu atractia orasului Sau Paulo, pe care-l descrie ca fiind unul fascinant. In conceptia sa, metropola braziliana are potential de dezvoltare nu doar in domeniul modei, ci si al artei sau culturii.
“Evident ca sunt si probleme, asa cum exista in toate marile orase ale lumii, dar Sao Paulo este un oras cu potential urias de dezvoltare, nu numai in domeniul modei, ci si in alte sectoare, precum arta sau cultura. Oportunitati pe care nu le au toate orasele globului”, spune Porto.
Pe acelasi subiect: