Nascut in Caransebes si stabilit in Timisoara, Mihai Cristian Micle a reusit sa faca din Freshome.com o platforma prospera, estimata la trei milioane de euro, dedicata celor interesati sa-si renoveze locuinta, sa-si cumpere un apartament sau sa-si construiasca o casa, oferind idei de amenajare si design. Despre site-ul sau au scris Huffington Post, Yahoo si Forbes, dar si multe alte publicatii internationale nisate pe imobiliare.

Ceea ce a inceput ca o pasiune s-a dovedit a fi un business profitabil, noteaza Forbes in editia online. “Un site care aduna, lunar, patru milioane de vizitatori unici, care a strans peste un milion de like-uri pe Facebook, 100.000 de followeri pe Twitter si 70.000 de prieteni pe Google+, format din oameni ce cauta idei creative de amenajare si design arhitectural.”

In 2007, Micle, pe atunci in varsta de 20 de ani, cauta sa lanseze o platforma online unde sa adune si sa impartaseasca cu prietenii virtuali imagini, idei si tematici despre “casa visurilor sale”. Nu exista pe atunci Pinterest, iar bloggingul era un “job” practicat de foarte putini romani.

“Ca sa fiu onest, cei mai multi oameni din Romania nici nu stiau ce era ala un blog, in 2007. Era mai usor sa le spun ca am un site, in caz contrar trebuia sa le explic ce insemna un blog”, a explicat Micle pentru prestigioasa revista americana. Dupa cateva luni de la lansarea Freshome.com, Cristian reusise sa-si fidelizeze vizitatorii. Aceeasi oameni se intorceau in fiecare zi pe blogul sau. Asa ca si-a pus intrebarea: “Cum pot sa fac bani din asta?”

A renuntat la facultate ca sa se dedice intru totul proiectului sau. A investit in tehnologie si design si a inceput sa publice tot mai multe articole. A facut primii bani din Google, cand motorul de cautare a inceput sa-i indexeze platforma si sa-i aduca trafic. In mai putin de sase luni, publicitatea de pe blog, dar si de pe alte site-uri ii genera venituri frumusele. Principala problema cu care incepea sa se confrunte odata ce platforma ii era vizitata, lunar, de milioane de oameni era legata de performanta serverului, lucru pe care l-a rezolvat colaborand cu o companie romaneasca de hosting.  

Cu peste 190.000 de imagini despre concepte arhitecturale de lux, Freshome a devenit prima sursa de informatie a designerilor de interior si a jurnalistilor de lifestyle, scrie Forbes. Si desi criza financiara a lovit dur industria constructiilor si imobiliarele, business-ul lui Micle a continuat sa produca bani din publicitate cumparata de publicatii nisate si firme de arhitectura, designeri de mobilier si de interior, potrivit Forbes.

Astazi, romanul primeste cereri de colaborare din partea arhitectilor, pentru a-si extinde platforma si prezenta noi proiecte. De altfel, Micle anticipeaza o crestere a vizitatorilor cu 25%, avand in vedere ca lucreaza la o noua versiune a site-ului, alaturi de echipa sa. “Am ales un proiect castigator, dar am avut si noroc. Cand am demarat start-up-ul, timpul a fost de partea mea: blogurile abia aparusera, piata online era la inceput, a fost mai simplu sa cresc.”

Noua reclama Salam Sasesc a transformat opt copii talentati in mari vedete