In prezent, grupul Floridelux.ro se afla in discutii cu posibili francizati in Bacau, Bistrita, Timisoara si Mioveni, urmand ca prima franciza sa fie lansata in septembrie 2012, intr-un oras cu minim 50.000 de locuitori.

“Am observat ca florariile locale cu care am lucrat nu detin know-how-ul necesar pentru a oferi produsele noastre in zonele respective. Astfel, am ajuns la concluzia ca este mult mai usor sa dezvoltam parteneriate puternice, bazate pe un management foarte bun al resurselor, prin care un francizat poate acoperi cu usurinta un oras de pana la 300.000 de locuitori”, a explicat Marius Dosinescu, CEO in cadrul unui comunicat Floridedux.ro.

Potrivit lui Dosinescu, se urmareste deschiderea unei singure francize pe oras, intrucat mai multe francize in acelasi loc ar duce la diluarea mesajului, a calitatii si ar deveni doar o afacere de cartier.

De asemenea, vorbind despre cerintele care trebuie respectate de catre un francizat Floridedux.ro, Dosinescu arata ca, fara experienta in domeniul floral, in marketing sau vanzari, acesta se poate afunda rapid pe aceasta piata, extrem de competitiva. La ora actuala, numai in Capitala exista cel putin 800 de florarii stradale si clasice.

In ceea ce priveste nivelul investitiilor prognozate intr-o franciza Floridelux.ro, acesta este de 50.000 – 55.000 euro, fara a include marketing fee-ul de 3% pe care francizatul va trebuie sa il plateasca in fiecare an si redeventa anuala de 6% din cifra de afaceri. Pe termen scurt si mediu, o franciza Floridelux.ro poate genera afaceri de aproximativ 150.000 euro pe an, cu mentiunea ca, in orasele mari, se poate ajunge si la 300.000 euro.

“In functie de investitia initiala, perioada de recuperare a acesteia este de 8 – 18 luni, insa amortizarea ei depinde foarte mult de strategia pe care o realizam impreuna cu francizatul si de interesul acestuia pentru promovarea si cresterea business-ului”, a declarat CEO-ul.

Referitor la veniturile grupului, reprezentantul Floridelux.ro estimeaza ca veniturile din francizare vor reprezenta 15 – 20% din afacerea totala a companiei, in urmatorii trei ani. 

Compania nu impune achizitionarea materiei prime de la aceasta, astfel incat procentul este variabil. Incepand cu cel de-al treilea an de activitate, compania planuieste centralizarea aprovizionarii, in asa fel incat oferta sa fie mai buna decat a furnizorilor zonali si sa aduca o crestere de cel putin 40% la nivelul afacerilor.

Grupul Floridelux.ro si-a propus sa deschida 47 de francize in urmatorii trei ani. Pana la sfarsitul lui 2012, compania mizeaza pe lansarea a trei francize, dintre care una in Bucuresti.