Mark Zuckerberg, ironizat de gemenii care l-au acuzat de furtul conceptului Facebook. "Crezi ca ne va lua cineva ideea?" VIDEO

Dave Morin a parasit Facebook pentru a-si lansa o mica retea sociala numita Path, in noiembrie 2010. O luna mai tarziu, Google ii oferea lui Morin 100 de milioane de dolari, pentru a-i cumpara business-ul, plus venituri de 25 de milioane de dolari timp de patru ani. Dave nu a fost impresionat de oferta operatorului celui mai cunoscut motor de cautare din lume, spunand sec: „Nu, multumesc”.

Dustin Moskovitz, co-fondator si fost Chief Technology Officer (CFO) al Facebook,  actualment investitor al afacerii Path, crede ca a avut de-a face cu „taria de caracter” a lui Dave Morin de a refuza propunerea Google si de a continua proiectul demarat pe cont propriu, dupa experienta „Reteaua de socializare”.

Moskovitz isi aminteste: „S-a intamplat sa petrecem o vacanta impreuna. Eram eu, el si Brian Singerman, de la. Founders Fund. Era foarte clar, atat din gesturile lui Dave, cat si din ceea ce spunea, ca nu intentiona sa incheie afacerea. Se simtea oarecum presat sa faca asta. Oamenii ii spuneau <<Ia banii, nu risca totul>>. Ceea ce avem sa invatam de la el (noi, fondatorii de companii) este ca trebuie sa ne fixam teluri inalte, atat pentru noi, cat si pentru companiile noastre.”

Moskovitz a renuntat la functia pe care o ocupa in Facebook la inceputul acestui an, pentru a-si lansa Asana, o afacere care se concentreaza pe productivitate. A plecat din companie pentru ca i-a venit o idee brilianta, sustine el.

„Am renuntat la Facebook pentru ca ne-a <<lovit>> o idee. Am incercat sa cautam motive sa ramanem in companie. Nu voiam sa devin antreprenor. Insa ideea respectiva era atat de interesanta incat am devenit pur si simplu pasionat de ea”, afirma Moskovitz.

Vitala pentru orice antreprenor este o idee brilianta de business, crede Dustin. „Astazi sunt o multime de oameni care au diverse idei de afaceri mici. Toti isi doresc sa devina antreprenori, dar cel mai important lucru pentru a ajunge acolo este sa aiba o idee de-a dreptul revolutionara”, incheie fostul sef pe probleme de securitate si IT a Facebook.

Dave Morin a fost unul dintre cei care au pus bazele primei platforme sociale din lume, transformand „internetul intr-un mediu atat de social”. Facebook a creat peste 2,5 milioane de site-uri si aplicatii care sa-l integreze si a conectat sute de milioane de prieteni, rude si cunostinte.

Licentiat in afaceri si economie la Universitatea din Colorado, Dave Morin a indeplinit o multime de sarcini in cadrul Facebook: s-a ocupat de strategiile de marketing si de management pentru dezvoltarea si extinderea retelei la peste 600 de milioane de utilizatori din intreaga lume. Scopul a fost atins deoarece, in prezent, site-ul a depasit 750 de milioane de useri, devenind astfel cea mai mare retea de socializare la nivel global.

Inainte de experienta Facebook, Morin a lucrat in departamentul de marketing al companiei Apple si a infiintat o mica firma de design focusata pe online, numita DM Design Studios.

In 2009, Dave era considerat al 16-lea cel mai creativ om de afaceri, de catre publicatia Fast Company.

Anul trecut, Dave a fost nominalizat in primii 100 de antreprenori din Silicon Valley, intr-un top realizat de Business Insider. Morin a ocupat locul 74, primind astfel si premiul TechFellow din partea TechCrunch si Founders Fund pentru designul si ideile de marketing care au promovat Facebook la nivel international.

Pe ce se cladeste succesul nebun al celui mai popular site de socializare din lume: „Munceam din greu in fiecare zi”

Moskovitz, considerat unul dintre cei mai tineri miliardari ai lumii, potrivit revistei americane Forbes (este cu opt zile mai tanar decat fostul sau coleg de camin, Mark Zuckerberg), marturiseste ca succesul Facebook s-a cladit pe foarte multa munca: „Cand am pus pe picioare Facebook, am investit foarte multa munca in acest proiect. Munceam din greu in fiecare zi. In ciuda a ceea ce poate ati vazut in filmul <<Reteaua de socializare>>, nu petreceam non-stop. Filmul a zugravit imaginea acestea potrivit careia noi am fi fost intr-o continua distractie, cand, de fapt, abia am participat la doua-trei evenimente in primul an de lansare a site-ului.”

Fostul CFO al Facebook a declarat intr-un interviu pentru inc.com ca fondatorii au vazut potentialul retelei inca din primele zile de lansare. „Facebook s-a lansat pe 4 februarie 2004. Pe 5 februarie, deja devenisem increzatori in ideea pe care o avusesem pentru ca vedeam traficul crescand uluitor de mult, dupa doar cateva ore de la lansare. Toti studentii din Universitate ne vizitasera reteaua. Isi facusera cont si petreceau in medie, 3-4 ore pe site, descoperindu-l. Tin minte ca am mers atunci in sala de lectura a facultatii si am constatat ca pagina retelei era deschisa pe fiecare calculatori din incapere. A fost fantastic."

Citeste si:

Tara si miliardarul. Cine este cel mai bogat om de afaceri din fiecare stat european

Cum arata si cat costa noile garnituri de metrou cumparate de Metrorex FOTO