Miliardarul care construieste Titanic II: "Va semana in proportie de 98%. Va fi realizat astfel incat sa nu se scufunde"
Clive Palmer este unul dintre cei mai bogati oameni de afaceri din Australia. Antreprenorul pregateste construirea unei replici a celui mai cunoscut vapor din lume: Titanic. Aceasta va fi finalizata la sfarsitul anului viitor, urmand sa se lanseze in prima sa cursa abia in 2016. "Va fi la fel de luxos precum originalul, dar va avea tehnologie de top si cele mai noi sisteme de navigatie si securitate", le-a spus miliardarul jurnalistilor de la BBC.
La inceputul acestui an, australianul a contractat o companie de stat din China care sa-l ajute sa ridice o versiune a Titanicului, adaptata la secolul XXI.
Astazi, miliardarul in varsta de 58 de ani le-a prezentat ziaristilor britanici schitele vaporului care va porni in prima sa cursa abia peste patru ani.
"Va fi la fel de luxos precum Titanicul original, dar va avea tehnologie de top si cele mai noi sisteme de navigatie si securitate", povesteste Palmer intr-un reportaj BBC.
De la detaliile exterioare si pana la barcile de salvare, Titanic II va semana in intregime cu faimosul vapor. "Am obtinut copii ale planurilor originale. Va fi la fel, in proportie de 98%. Singura diferenta va consta intr-o extra punte", adauga Clive Palrmer.
Intrebat daca vasul cel nou ar putea avea soarta Titanicului, omul de afaceri raspunde: "Bineinteles ca se va scufunda daca vei face o gaura in el (rade). Va fi realizat asa incat sa nu se scufunde. Dar evident, daca esti superstitios, te temi ca ar putea avea acelasi final".
"Este incredibil cum nimeni nu s-a mai gandit la asta pana acum. Au mai existat cativa constructori care au pus de-o parte planurile pentru a ridica nave de croaziera, dar niciunul nu a facut o replica a Titanicului. Vaporul meu va fi identic, atat in ceea ce priveste dimensiunile, cat si atmosfera", spune australianul.
"45.000 de oameni si-au manifestat interesul de a calatori pe Titanic II"

O echipa alcatuit din arhitecti din Europa si China lucreaza de ceva timp la design-ul vaporului. BBC scrie ca pe Titanic II vor exista trei clase de pasageri, asemenea vaporului original. Cei care vor opta pentru cele mai accesibile bilete vor imparti cabina impreuna cu alt pasager, vor servi meniuri de baza si vor avea acces la petrecerile irlandeze.
De altfel, cabinele vor semana destul de bine cu cabinele din 1912, cu mici facilitati in plus, si anume: internet wireless si aer conditionat. Interesante vor fi fotografiile din fiecare cabina in parte, care vor infatisa persoanele care au stat in camerele respective in timpul singurei calatorii facute de Titanic, in urma cu 100 de ani. De asemenea, pasagerii vor sti daca calatorii respectivi au supravietuit sau nu naufragiului.
In aprilie s-au implinit 100 de ani de la tragedia Titanicului.
Clive Palmer povesteste ca peste 45.000 de oameni si-au manifestat deja dorinta de a calatori pe Titanic II. Despre costurile uriase ale ambitiosului proiect se fereste sa faca prognoze, desi marturiseste ca nu si-ar pune in pericol averea estimata la aproape 15 miliarde de dolari, datorata in parte mare afacerilor din imobiliare si industria mineritului.
Magnatul industriei de minerit din Queensland si-a dezvoltat afacerile si in turism, pe baza relatiilor pe care le are cu China. Palmer este proprietarul unei statiuni de lux si are in plan construirea unei intregi flote de vapoare de lux.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS