Cel mai atractiv oras din lume pentru afaceri si inovatii este in Europa
Londra este cel mai atractiv oras din lume pentru afaceri si inovatii, inaintea metropolelor New York, Paris si Tokyo. Pe locul 5 se afla Singapore, potrivit cercetarii fundatiei japoneze Mori, transmite Bloomberg.
Scorul total al Londrei a crescut cu 28 de puncte fata de anul trecut, in timp ce ale celorlalte patru orase aflate in top 5 a ramas aproape neschimbat.
"Organizarea Jocurilor Olimpice in 2012 la Londra a lasat cateva efecte pozitive, care s-au reflectat in studiu", a declarat Heizo Takenaka, presedintele Institute for Urban Strategies.
Londra a obtinut cel mai ridicat scor in cazul interactiunii culturale, urmata fiind de New York si Paris. New York a primit cel mai mare punctaj la cercetare si dezvoltare, urmat de Tokyo.
Pentru categoria economie, pe primul loc se afla Tokyo, in timp ce New York si Beijing au ocupat urmatoarele doua pozitii.
In top 10 se mai afla orasele Seul, Hong Kong, Amsterdam, Berlin si Viena.
Indicele masoara totodata atractivitatea unui oras din punctul de vedere al "actorilor" globali si locali, intre acestia aflandu-se directori de companii, cercetatori, artisti, vizitatori si rezidenti.
Londra s-a plasat pe prima pozitie din punctul de vedere al managerilor si vizitatorilor, in timp ce Parisul a obtinut cel mai mare punctaj din partea artistilor si rezidentilor.
Tokyo se afla pe locul noua din punctul de vedere al managerilor, chiar daca a ocupat prima pozitie la categoria economie. Aceasta diferenta reprezinta cea mai mare problema a orasului, considera Hiroo Ichikawa, director general al fundatiei Mori, infiintata de Taikichiro Mori, fondatorul Mori Building Co, cel mai mare dezvoltator din Japonia.
Studiul a fost realizat de Mori Memorial Foundation si Institute for Urban Strategies, prin calcularea unui indice. A luat in considerare economia, activitatile de cercetare si dezvoltare, interactiunile culturale, calitatea vietii, mediul si accesabilitatea oraselor.
Cercetarea este realizat din 2008, avand ca obiectiv identificarea problemelor care trebuie rezolvate de Tokyo pentru a deveni un oras atractiv. In analiza au intrat 40 de orase mari in functie de capacitatea acestora de a atrage oamenii si afacerile.