Dupa cateva investitii esuate, tanarul a ajuns un investitor de succes, astfel ca toate business-urile in care pompeaza capital se transforma in afaceri extrem de profitabile.

In 2005, Kutcher (33 ani) s-a casatorit cu faimoasa Demi Moore (49 ani), dupa doi ani de relatie. Astazi, Kutcher este implicat in diverse investitii, mai ales in portofolii tehnologice.

Totul a inceput cand antreprenorul Marc Andreessen l-a convins sa investeasca in compania Skype. Ashton a investit in site in 2009, atunci cand era evaluat la 2,75 miliarde de dolari – o treime fata de valoarea sa din acest an (Microsoft a cumparat Skype pentru 8 miliarde de euro).

Apoi, sotul celebrei actrite americane a devenit partenerul managerului Madonnei, Guy Oseary si al miliardarului Ron Burkle, alaturi de care a facut bani frumosi in ultimii ani, potrivit presei americane.

Totodata, Ashton a investit masiv in retelele sociale mobile, locuri in care utilizatorii isi pot gasi prietenii conectati prin intermediul telefoanelor mobile. Aceasta miscare l-a ajutat pe tanarul actor sa lanseze o aplicatie de fotografii, care, sustine el „nu tine de radiodifuziune sau de autopromovare, ci reprezinta un instrument care ii ajuta pe oameni sa interactioneze intre ei”.

De asemenea, Kutcher a mai investiti intr-o aplicatie iPad, descrisa precum „revista sociala personala”, instrument folosit de cititori pentru diverse site-uri de stiri.

In ceea ce priveste ultima sa investitie, de data aceasta Ashton s-a orientat spre o agentie de turism care vizeaza calatorii cu bugeturi mici de pe intreg globul, ce doresc sa faca schimb de apartamente pe timpul vacantelor, cu alti turisti din diverse colturi ale lumii.

„Succesul investitiilor lui Kutcher l-au transformat intr-o figura proeminenta in domeniul investitiilor tehnologice”, sustin jurnalistii de la New York Times.

Luna trecuta, actorul le-a vorbit ziaristilor de la CNN despre abilitatile sale investitionale si despre cum un pas gresit in acest domeniu poate duce la o adevarata tragedie financiara.

„Am ceva experienta in domeniul retelelor sociale”, a spus Kutcher intr-o conferinta sustinuta la New York, facand referire la cele 15 milioane de fani de pe site-urile de socializare precum Facebook si Twitter.

La eveniment, Kutcher a vorbit si despre noua sa aplicatie de Twitter lansata, numita A Plus, care ii ajuta pe utilizatori sa socializeze online.

„Prima data am inceput sa investesc proprii mei bani, dupa care mi-am dat seama ca trebuie sa ma extind, pentru ca aveam mai multe idei decat bani. Am cautat asadar niste solutii la problemele existente. M-am intrebat: solutia mea rezolva problemele mai multor oameni? Ce tip de probleme rezolva? Si m-am indreptat totodata spre piata, m-am uitat ce anume cauta consumatorii”, a explicat Kutcher.

„Ca actor, atunci cand primim un script, incepem sa conturam fiecare personaj, sa-i gasim obiectivele”, a adaugat acesta.

Asthon a povestit si cum i-a venit ideea sa investeasca in tehnologie. „M-am gandit: sunt un utilizator al acestei platforme. De ce imi place si mai concret, ce anume imi place la aceasta retea? Cum as putea sa ajut la dezvoltarea ei?”, sfatuindu-i astfel pe tinerii aspiranti la o cariera in afaceri sa gandeasca pragmatic atunci cand vor sa se apuce de un business.

Pe 16 aprilie 2009, Ashton a devenit prima celebritate care a atins un milion de fani pe Twitter, reusind sa depaseasca televiziunea americana CNN in competitia "Un milion de fani pe retelele sociale". La sfarsitul lui 2009, Kutcher avea o avere estimata la peste 600 milioane de dolari.

Citeste si:

Salariul si economiile lui Nicolae Ceausescu. Cat castigau romanii acum 23 de ani

Bill Gates, al doilea miliardar al Planetei, anunta urmatoarea revolutie tehnologica

Start-up sau manager intr-o multinationala? La ce cariere viseaza absolventii programelor de MBA