Armani, Prada si D&G aduc profituri de milioane de euro fabricilor de textile din Romania. Salariile angajatilor, de trei ori mai mici ca pretul unei rochii
In plina criza, industria de textile ramane una dintre afacerile profitabile din Romania. Branduri renumite precum Armani, Dolce&Gabana sau Prada aleg sa isi produca hainele, incaltamintea sau accesoriile in tara noastra. Anul trecut, cei mai importanti 10 producatori locali de textile au avut afaceri de jumatate de miliard de euro.
Romania este una dintre tarile cu traditie in randul marilor producatori de imbracaminte si incaltaminte din Europa. La Botosani spre exemplu, colaborarea cu brandurile internationale de renume a inceput in urma cu mai bine de jumatate de secol.
Apropierea de pietele vestice, personalul calificat, dar si pretul scazut al fortei de munca sunt motivele pentru care pe etichetele marilor case de moda scrie "made in Romania".
Salariul unui angajat dintr-o fabrica de textile din Romania nu depaseste 220 de euro. De 3 ori mai putin decat pretul din magazin al unei perechi de pantaloni, al unei rochii sau chiar al unei bluze ce poarta semnatura unuia din brandurile de lux pentru care lucreaza.
Si cand vine vorba de profitul adus de fiecare angajat companiei pentru care lucreaza, randamentul este impresionant. Anul trecut, fiecare din cei 179 de angajati ai celui mai mare exportator de textile din Romania a adus companiei un profit de 52.000 de euro anual. Asta inseamna cate 4.300 de euro lunar, adica de 15-20 de ori mai mult decat a castigat.
Desi platesc putin, fabricile de textile, amplasate in special in zonele de provincie, nu duc lipsa de angajati. Aici lucreaza sute sau mii de oameni, pentru care economia locala nu ofera alternative de angajare.
Costurile foarte mici de productie nu au putut impiedica totusi in ultimii ani, pierderea unor comenzi in favoarea pietei asiatice, dar si a vecinilor de peste Prut.
Nu putine au fost insa marile branduri care s-au intors dupa experienta asiatica in Romania, unde, spun ei, costurile mai ridicate sunt justificate de calitatea superioara a produselor.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS