Afaceri de milioane, pornite de la zero. Cum faci bani dintr-un salon de coafura pentru copii sau din retete de prajituri
Patru intreprinzatori americani au stiut cum sa-si transforme micile afaceri, incepute pe cont propriu, in business-uri ce numara astazi zeci de angajati. Care este secretul lor? Inspiratie, inovatie, cercetare, perseverenta, incredere, ambitie, respect, colaborare - acestea par sa fie "ingredientele" succesului.
Dezvoltare de software
Bob Williamson (SUA) este de parere ca doar credinta l-a ajutat sa evolueze si sa se vindece de dependenta de droguri, care ii umbrea existenta in urma cu trei ani. Dintr-un dependent de narcotice, fara adapost, respins de familie, a devenit un antreprenor de succes, chiar multimilionar.
Cum a reusit asta? In urma cu trei ani, Bob a dezvoltat Horizon Software, un program menit sa ajute la gestionarea cantinelor scolare. Insa putin mai tarziu, economia a inceput sa se prabuseasca, asa ca Bob s-a gandit sa vanda Horizon pentru 75 milioane de dolari. S-a retras apoi in Florida, pentru a-si scrie autobiografia, intitulata „Un miracol pe strada norocoasa” (Miracle on Luckie Street), pe care a si publicat-o in ianuarie 2011.
Dupa o perioada, Bob si-a dat seama insa, ca ideea de pensionare nu prea i se potrivea, asa ca s-a hotarat sa cumpere un teren de vanatoare, de aproximativ 47.000 de metri patrati, situata la frontiera dintre Florida si Georgia. Terenul l-a folosit apoi pentru inchirierea evenimentelor speciale, precum nunti, petreceri corporate, aniversari private etc. Alaturi de fiul sau, John, Bob a mai investit aproximativ 30 de milioane de dolari pentru construirea unui centru de conferinte, unui salon, unui spa si a unei biserici.
Totodata, Williamson a investit in software-ul de benchmarking, dezvoltat de celalalt fiu al sau, Michael.
Bob are acum 64 de ani si continua sa se implice activ in organizarea a doua-trei evenimente pe saptamana. Mai mult, business-urile sale prospera si la ora actuala.
Saloane de hairstyle pentru copii
Joanna Meiseles (SUA) s-a gandit sa-si deschida un salon de frizura pentru copii, cand a vrut sa-l tunda pe fiul sau, Ben (acum in varsta de 20 de ani), intr-un mod mai special. S-a informat atunci din videoclipuri, pe care i le-a aratat coafezei respective.
„Nu a iesit atunci chiar asa cum mi-as fi dorit sa iasa (tunsoarea), dar a fost exact ce m-am gandit ca ar prinde”, a explicat Joanna pentru inc.com
A creat asadar „cel mai uimitor loc pentru look-ul perfect al celor mici”, asa cum ii place ei sa-si numeasca salonul de frizura. Joanna a conceput un brand, angajand un designer sa se ocupe de interiorul salonului, colorat viu si indraznet, cu o multime de personaje din desene animate. L-a echipat cu diverse gadgeturi, creand totodata si locuri speciale pentru parintii care asteapta. In plus, daca acestia din urma vor sa se aprovizioneze cu produse de styling pentru cei mici, o pot face chiar din salonul Joannei.
Mai mult, dupa ce dobandesc tunsoarea mult-dorita, cei mici primesc la schimb, o jucarie din Cutia Magica (The Magic Box), drept rasplata ca au fost cuminti.
Un pas inainte - mobilitate pentru cei tintuiti in scaune cu rotile
Cand Ralph Braun avea sase ani, medicii l-au diagnosticat cu atrofie musculara spinala, o boala care l-a tinut intr-un scaun cu rotile inca de la varsta de 14 ani. Dar, asemenea oricarui antreprenor, Braun a ramas optimist, iar suferinta prin care trecea s-a transformat in sursa de inspiratie.
Isi petrecea weekendurile in garajul parinţilor sai, incercand sa transforme masina familiei intr-un autoturism accesibil scaunului sau rotile. Se gandea ca toti oamenii care nu puteau merge, fiind tintuiti in scaune cu rotile, ar fi putut conduce pretutindeni, gratie sistemului sau inovator.
Astfel, Ralph a lansat in urma cu aproape 50 de ani, Braun Corporation, cu sediul in Indiana. Compania sa producea camionete accesibile scaunelor cu rotile. Organizatia a crescut, avand in prezent peste 800 de dealeri, in intreaga lume.
Desi in timpul recesiunii, Braun a intampinat cateva probleme de ordin economic,datorita faptului ca „a lucrat mult mai mult”, si-a pastrat profitul. Astazi, intentioneaza sa-si extinda compania pe pietele din Canada si Europa, finalizand recent doua achizitii, menite sa-l ajute sa se dezvolte.
Luna trecuta, Braun si-a publicat autobiografia, numita „Cum un om care isi cauta propria mobilitate, a ajuns sa le arata celorlalti cum pot merge inainte”. Mesajul cartii sale este acela ca „trebuie sa-ti traiesti viata cu toate provocarile ei si sa nu te lasi doborat de anumite greutati”, spune Ralph.
Coltunasi de Nisa
David Weber si Kenny Lao s-au cunoscut in 2002, pe vremea cand erau studenti la Stern School of Business, in New York. Pentru ca s-au inteles atat de bine si priveau amandoi in aceeasi directie, s-au unit pentru a-si deschide un magazin specializat de galuste, in urma unui concurs de afaceri, castigat in 2004.
S-au gandit ca business-ul lor nu se putea dezvolta fara un bucatar excelent, iar, dupa indelungi cautari, l-au gasit pe Anita Lo, din China, care i-a ajutat sa gaseasca un meniu interesant. Astfel, cei doi parteneri si-au deschis primul magazin in 2005. Sub sloganul "Coltunasi de Nisa", acestia au creat un meniu alcatuit din specialitati de pui si galuste cu busuioc, supa de cimbru etc.
Inca de la inceput, parteneriatul lor a fost unul bazat pe respect reciproc. S-au certat de cateva ori, isi amintesc cei doi, dar discutiile in contradictoriu nu le-au afectat businessul. Pe o bucata de hatie galbena, fiecare isi avea repartizate sarcinile. Weber s-a concentrat mai mult pe finante, contabilitate, pe instruirea angajatilor si imobiliare, iar Lao s-a ocupat de promotiile de marketing si de investitori.
Astazi, afacerea a crescut la 70 de angajati. Mai mult, cei doi parteneri spera sa-si dubleze veniturile in acest an.