Unde s-au dus cele aproape 2 miliarde euro alocate de stat in ultimii ani pentru CFR Calatori?
Statul a cheltuit in ultimii cinci ani 2 miliarde de euro prin subventionarea CFR Calatori, companie care transporta din ce in ce mai putini pasageri si care a operat pe pierderi cumulate de 400 de milioane de euro din 2005 pana anul trecut, conform editiei de astazi a Ziarului Financiar.
"Unde s-au dus cele 2 miliarde de euro alocate de stat, daca numarul biletelor vandute de CFR Calatori a fost in continua scadere in ultimii cinci ani, traficul din 2009 fiind cu 32% mai mic decat cel din 2005, confortul pasagerilor nu s-a imbunatatit, iar flota de trenuri este inca deficitara?", se intreaba ziarul.
Spre deosebire de tarile din Occident precum Austria sau Germania, unde companiile feroviare sunt profitabile, CFR Calatori a ramas o companie sustinuta de stat, care va trebui, la un moment dat, sa intoarca spirala si sa aduca si bani la stat", a declarat Stefan Roseanu, secretarul general al Asociatiei Industriei Feroviare.
El adauga ca transportatorul feroviar de stat poate fi considerat "o gaura neagra", in conditiile in care statul aloca bani si suporta pierderi, dar ca acest lucru este cauzat de faptul ca transportul feroviar de stat continua sa fie un transport social (prin reducerile de care beneficiaza elevii, studentii, pensionarii la biletele de tren).
Radu Berceanu, ministrul Transporturilor si Infrastructurii, a sustinut de mai multe ori ca institutia pe care o conduce nu ar trebui sa mai aloce subventii pentru biletele elevilor, studentilor, pensionarilor si ca aceasta cheltuiala ar trebui sa revina Ministerului Educatiei sau Finantelor. Pana acum insa, nu s-a luat nicio masura in acest sens.
"Cea mai mare parte a banilor primiti de CFR Calatori de la stat, aproape 40% sunt folositi pentru a acoperi diferenta dintre pretul perceput la biletele de tren si costul de operare", spune Roseanu.
Reprezentantii transportatorului feroviar de stat nu au precizat cat din banii primiti de la stat reprezinta bani care acopera biletele elevilor, studentilor sau pe cele cumparate de pensionari.
Cu toate acestea, anul trecut, CFR Calatori a vandut 62 de milioane de bilete la tren, in scadere cu 17% fata de anul anterior si cu aproape 32% fata de anul 2005.
"Diminuarea circulatiei intre regiuni pe fondul scaderii generale a economiei, reducerea numarului de trenuri determinata de efectuarea de lucrari de reabilitare la infrastructura feroviara si inchiderea unor sectii de circulatie au dus la reducerea traficului de calatori", potrivit oficialilor CFR Calatori.
Cititi mai multe in editia de astazi a Ziarului Financiar
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent



RSS