Doi dintre actionarii actuali isi vor pastra partile detinute, restectiv Iulian Stanciu va pastra 21,6%, iar Radu Apostolescu, 8,4%.

Iulian Stanciu va asigura si managementul companiei in calitate de director general eMAG, in vreme ce Radu Apostolescu va ocupa pozitia de director de dezvoltare.

Dupa aceasta tranzactie, eMAG se va extinde pe principalele piete din estul Europei, un prim pas fiind facut anul acesta prin intrarea in Bulgaria, urmand ca in scurt timp sa se demareze noi operatiuni pe alte piete mari din regiune.

Grupul Naspers este unul dintre cei mai mari jucatori online din Asia, America de Sud, Africa, Rusia si Europa Centrala, cu o cifra de afaceri de 5,3 miliarde de dolari in ultimul an financiar, fiind evaluata la Johannesburg Stock Exchange la 21,6 miliarde de dolari.

In China si Rusia, grupul Naspers detine cele mai accesate platformele online: Tencent (cu peste 800 de milioane de utilizatori inregistrati) si Mail.ru (care atrage peste 70% din traficul de internet din Rusia).

In Romania, Naspers mai detine PayU Romania, platformele online autovit.ro, mercador.ro, compari.ro si este unul dintre actionarii Fashion Days.

eMAG a inregistrat in 2011 o cifra de afaceri de 145 milioane de euro, echipa companiei numarand in prezent peste 450 de membri. Retailer-ul detine un portofoliu de peste 60.000 produse, dezvoltate de 400 de branduri internationale.

Pentru mine poate cea mai importanta componenta a tranzactiei este recunoașterea valorii companiei și a rezultatelor echipei pe care am construit-o in toti acești ani. Am demonstrat ca in Romania antreprenoriatul functioneaza, ca poti dezvolta o afacere solida, suficient de puternica pentru a determina un gigant global in domeniul IT sa te transforme in varful de lance pentru dezvoltarea grupului in regiune. Este de fapt un pas important pentru industria locala și un semnal ca jucatorii romani pot fi atragatori pentru marii investitori internationali”, a declaraat Iulian Stanciu, director general eMAG.

Tranzactia va deveni efectiva dupa primirea acordului de la Consiliul Concurentei.

Lansat in 2001 ca un magazin online de sisteme de calcul si produse de birotica, eMAG se numara printre creatorii pietei de comert online din Romania. eMAG are un portofoliu in care se regasesc atat produse si solutii IT si de comunicatii, cat si echipamente electronice si electrocasnice. Compania opereaza magazinul www.emag.ro precum si sapte showroom-uri in Bucuresti, Iasi, Ploiesti, Cluj, Timisoara, Constanta si Craiova.