Statiile de televiziune private din Franta au investit circa 5,4 miliarde de euro in achizitia de continut TV, in timp ce televiziunile comerciale din Marea Britanie au alocat o suma de 6,3 miliarde euro pentru cumpararea de programe, in 2010. 

In 2010/11, compania britanica de televiziune prin satelit BSkyB, detinuta de magnatul Rupert Murdoch, a platit 2,3 miliarde de euro, din care o suma 1,4 miliarde de euro a fost folosita pentru cumpararea de programe locale. 

Philippe Delusinne, CEO al RTL Belgia si presedinte al ACT, spune ca aceste cifre demonstreaza interesul televiziunilor pentru continutul de calitate. 

"Stiam ca televiziunile comerciale europene reprezinta un sector estimat la 84 miliarde de euro, dar nu stiam pana acum cat de mult din aceste venituri este reinvestit in sport, stiri, divertisment si filme", a spus Philippe Delusinne. 

"Daca luam in considerare si contributiile televiziunilor publice europene, dar si pe cele ale operatorilor mici de televiziune, putem concluziona ca in jur de 40% din incasarile televiziunilor din Europa sunt reinvestite in achizitia de continut pentru grila urmatorului sezon al fiecarui radiodifuzor", a mai spus Delusinne. 

Din studiul comandat de ACT mai reiese in mod evident faptul ca programele bune nu sunt ieftine.

"Companiile media vor continua sa investeasca si sa inoveze pentru a se asigura ca punctele forte ale sectorului nostru de activitate sunt reflectate si in online", a adaugat Philippe Delusinne, potrivit Mediafax.