Iuliana a avut recent un adevarat soc.

Iuliana LEANA, pagubit: "In noaptea de joi spre vineri am intrat pe internet banking sa consult soldul cardului, contului, am observat ca suma era mult mai mica decat stiam eu ca am in cont, dimineata am vazut ca deja am o datorie. Aveam suma pe minus, soldul meu era pe minus".

Bineinteles ca femeia si-a contactat banca de urgenta ca sa afle ce s-a intamplat.

Iuliana LEANA: "Telefonic mi-au spus ca s-au facut niste plati undeva in Israel, tara cu care nu am niciun fel de relatie, nu am fost acolo. Pentru rezolvarea cazului mi-au dat un termen de 120 de zile, care mi se pare ca este aberant".

Specialistii spun ca in astfel de situatii se face o ancheta la care participa si banca romaneasca si cea straina.

Adrian Apolzan, presedinte Asociatia de Plati Electronice: "Sunt termene de raspuns care uneori merg la 30 de zile, 45 de zile samd. Din acest motiv, banca emitenta nu poate sa dea un raspuns instantaneu vis-a-vis de tipul de frauda, de motivul fraudei".

E mai greu de inteles de ce banca nu poate inlocui rapid un card compromis.

Iuliana Leana: "Cardul a fost oprit la banca, mi s-a spus cam in doua saptamani o sa primesc un altul nou, timp in care eu sunt blocata, nu mai pot sa fac nici un fel de tranzactie pe contul respectiv"

Daca se va dovedi ca datele cardului au fost furate dintr-o baza de date, se poate ajunge la masuri extreme.

Adrian Apolzan, pres. Asociatia de Plati Electronice: "Se poate ajunge evident fie la blocarea unui numar de carduri si inlocuirea lor cu altele noi, fie la atentionarea clientilor fata de un astfel de caz."

In urma cu doi ani, peste 10.000 de carduri au fost schimbate dupa ce niste hackerii au spart baza de date a unei companii europene care intermediaza platile online.