CANADA nu este o noutate pentru romani. La o simpla cautare pe internet, gasesti suficiente firme care intermediaza plecari in Canada si care se ocupa, contra unei sume consistente, de tot de inseamna dosarul de emigrare.

“Cu ce incep?”, probabil ca este intrebarea pe care si-o pun toti cei care vor sa emigreze. Si desi internetul abunda de firme mai mult sau mai putin cunoscute care se ofera sa te ajute cu dosarul, sursa principala de informare despre pasii pe care trebuie sa-i urmezi sunt site-urile institutiilor oficiale.

In cazul Canadei, pentru inceput poti obtine informatii direct de la Ambasada acestui stat la Bucuresti. Date de contact, inclusiv numere de telefon, gasesti si pe site-ul Ministerului Afacerilor Externe.

Te poti duce insa direct la sursa si sa te informezi despre tipurile de viza pe care le poti obtine sau despre cat te costa de AICI sau de AICI.

Inainte de a lua hotararea sa emigrezi in Canada si sa aplici pentru o viza trebuie sa stii ca exista si posibilitatea sa nu fii acceptat. Autoritatile canadiene iti evalueaza dosarul si-ti vor da un raspuns afirmativ doar in cazul in care considera ca au nevoie de tine. Cei mai importanti parametri de care se tine cont sunt educatia, calificarea si experienta in munca. Statutul marital nu are o importanta deosebita, atat persoanele casatorite, cat si cele necasatorite sau divortate avand aceleasi sanse de a fi admise.

Pentru a emigra in Canada ai mai multe variante, in functie de calificarea pe care o ai sau de ce vrei sa faci acolo. De exemplu, poti intra in programul pentru lucratori calificati in Quebec si in afara Quebecului, sau in cel pentru investitori, antreprenori sau liber profesionisti.

Detalii despre modalitatile de a pleca si despre ce trebuie sa faci pentru asta gasesti AICI.

Indiferent daca apelezi la o agentie de intermediere sau daca aplici pe cont propriu, trebuie sa ai pregatiti cel putin 4.000 de euro, pentru legalizarea actelor si pentru plata diferitelor taxe care se impun, plus biletul de avion, la pretul cel mai mic. In cazul unei familii de doua persoane, suma se dubleaza.

Daca pentru a emigra in Canada internetul ofera mai multe posibilitati de a-ti alege o companie de intermediere, Australia si Noua Zeelanda sunt inca destinatii destul de exotice pentru romani. Tocmai de aceea, autoritatile recomanda sa-ti alegi cu grija agentul care te ajuta si-ti da si sfaturi in acest sens.

AUSTRALIA nu are ambasada la Bucuresti, reprezentanta acestei tari la Belgrad deservind Serbia, Romania, Macedonia si Muntenegru. Pe site-ul institutiei gasesti insa informatii referitoare la modul in care poti sa emigrezi in acesat tara si cat te costa.

Tipurile de viza pentru care poti sa aplici, in functie de motivul pentru care vrei sa stai in Australia sunt explicate si pe site-ul Departamentului pentru Imigrari si Cetatenie al Guvernului australian.

Daca vrei sa te duci la munca, in Australia nu ai nevoie de permis de munca, totul fiind inclus in sistemul de acordare a vizei. Skilled Migration Visa, viza pentru cei care sunt calificati intr-o profesie, iti permite sa lucrezi si sa locuiesti in Australia atata timp cat doresti.

Pentru obtinerea acestei vizei trebuie sa fi absolvit o institutie de invatamant superior sau o scoala de meserii, iar calificarea pe care o ai trebuie sa fie recunoscuta de consiliul australian de evaluare.

O conditie pentru obtinerea vizei este sa ai varsta sub 45 de ani si sa stii foarte bine limba engleza. In caz contrar, la sosirea in Australia va trebui sa urmezi cursuri de invatare a limbii, care ajung chiar si la aproximativ 3.000 de dolari australieni, daca nu ai deloc cunostinte de limba engleza.

Pentru toate actele de care ai nevoie trebuie sa pui deoparte cateva mii de dolari si trebuie sa te inarmezi cu multa rabdare – obtinerea vizei poate dura de la unul la trei ani!

Ca si in cazul Australiei, NOUA ZEELANDA nu are ambasada la Bucuresti, reprezentanta acestui stat la Bruxelles deservind si Romania si Bulgaria.

Pe modelul Canadei si Australiei, atragerea de straini este o politica de stat in Noua Zeelanda, care vrea sa-si imbogateasca populatia.

Cu toate acestea, conditiile de emigrare nu sunt simple, accesul asigurandu-se pe baza de dosar, in urma acordarii unui punctaj. Cunoasterea limbii engleze este esentiala, examenul IELTS (International English Language Testing System) constituind critetriu de departajare a dosarelor. Examenul se poate sustine la British Council in Bucuresti.

Un criteriu important de departajare a candidatilor il reprezinta si vechimea in munca, dar si competentele si experienta profesionala care se cauta pe piata locala a muncii. Avand in vedere ca Noua Zeelanda nu are o lista a ocupatiilor pentru care cauta imigranti, experienta si specializarea fac diferenta.

Prin urmare, cei care vor sa emigreze in Noua Zeelanda in scop de munca o pot face numai in baza unei calificari si trebuie sa se inscrie la categoria Skilled Migrant.

Varsta maxima admisa este 56 de ani, iar persoanele care au deja o oferta ferma din partea unui angajator din Noua Zeelanda beneficiaza de un punctaj suplimentar.

Detalii despre modalitatea de emigrare in Noua Zeelanda poti obtine de AICI.

Mai multe informatii despre cum sa emigrezi in Canada, Australia sau Noua Zeelanda, sfaturi si marturii de la cei care sunt deja acolo, precum si detalii despre viata de zi cu zi din cele trei tari poti citi AICI.