"Potrivit cercetarii de piata ‘Educatie financiara’, realizata de GfK Romania, in luna mai 2016, detinerea, intentia, dar si cunoasterea produselor financiare au crescut in ultimii cinci ani. (...) Desi detin produse precum depozit la termen sau cont de economii, credit, contributie la pensia obligatorie administrata privat sau investitii in actiuni, obligatiuni, fonduri de investitii, mai putin de jumatate dintre ei cunosc la un nivel ridicat aceste produse", a explicat Oprescu, citat de Agerpres.

Mai mult, aproximativ o treime dintre cei care utilizeaza mobile banking, internet banking si cardul de debit declara ca nu prea cunosc aceste produse, desi sustin ca le sunt cele mai familiare.

Conform sondajului, produsele financiare cele mai utilizate si cunoscute la nivel national sunt cardurile de debit, asigurarile de bunuri, contul curent, iar cele mai dorite sunt asigurarile de bunuri si de viata, accident sau sanatate.

In acest context, presedintele ARB a mentionat ca interesul pentru produsele bancare a crescut in 2016, avand in vedere ca doar 30% din respondenti spun ca nu cauta deloc sa se informeze despre produsele bancare (comparativ cu 42% in 2011).

"In acelasi timp, a crescut numarul celor care vor sa se mentina in permanenta informati despre aceste subiecte (25% comparativ cu 20% in 2011). Cunoasterea termenilor financiari legati de produsele de finantare a ramas relativ constanta, comparativ cu 2011. Pe de alta parte, cunoasterea ordinelor de plata a crescut, probabil pe baza cresterii utilizarii Internet bankingului. A crescut usor si cunoasterea pentru termeni precum perioada de gratie, depozit la termen si scoring", a mai spus Oprescu.

In ceea ce priveste reponsabilitatea institutiilor in legatura cu educarea populatiei in domeniul financiar, perceptia potrivit careia scoala, in special la nivel de liceu si facultate, este considerata institutia cea mai responsabila de educare, a crescut de la 53% in 2011 la 79% in 2016.

"Datele sondajului subliniaza faptul ca avem o mare nevoie de educatie financiara", a incheiat Sergiu Oprescu.

Cercetarea GfK a fost realizata pe un esantion de 1.022 de persoane, interviurile fiind realizate telefonic in perioada 25 aprilie - 3 mai 2016.