România mănâncă tot mai mult din import. Deficitul balanței comerciale la cinci luni a depășit 6,5 mld. euro, în creștere cu 1,5 mld. euro
Euro, economii, credite
Deficitul balanţei comerciale (FOB/CIF) a ajuns după primele cinci luni ale anului în curs la 6,52 miliarde de euro, în creştere cu 1,51 miliarde de euro, raportat la cel înregistrat în perioada 1 ianuarie - 31 mai 2018, potrivit Institutului Naţional de Statistică.
Exporturile FOB au însumat 29,34 miliarde de euro, iar importurile CIF au însumat 35,86 miliarde de euro.
În primele cinci luni ale acestui an, exporturile au crescut cu 4,4%, iar importurile cu 8,3%, comparativ cu perioada similară din 2018, menţionează INS.
În perioada 1 ianuarie - 31 mai 2019, ponderi importante în structura exporturilor şi importurilor sunt deţinute de grupele de produse: maşini şi echipamente de transport (48,3% la export şi 37,3% la import) şi alte produse manufacturate (32,0% la export şi respectiv 30,4% la import).
Valoarea schimburilor intra-UE28 de bunuri în perioada 1 ianuarie - 31 mai 2019 a fost de 22,67 miliarde de euro la expedieri şi de 26,92 miliarde de euro la introduceri, reprezentând 77,3% din total exporturi şi 75,1% din total importuri.
Valoarea schimburilor extra-UE28 de bunuri în 1 ianuarie - 31 mai 2019 a fost de 6,67 miliarde de euro la exporturi şi de 8,95 miliarde de euro la importuri, reprezentând 22,7% din total exporturi şi 24,9% din total importuri.
În luna mai 2019, exporturile FOB au însumat 6,27 miliarde de euro, iar importurile CIF au însumat 7,75 miliarde de euro, rezultând un deficit de 1,48 miliarde de euro.
Faţă de luna mai 2018, exporturile din luna mai 2019 au crescut cu 6,8%, iar importurile au crescut cu 8,5%.
Soldul balanţei comerciale FOB/CIF se calculează pe baza valorii exportului FOB şi a importului CIF, ca diferenţă între acestea. Preţul FOB (Free on Board/Liber la bord) reprezintă preţul la frontiera ţării exportatoare, care include valoarea bunului, toate cheltuielile de transport până la punctul de îmbarcare, precum şi toate taxele pe care bunul trebuie să le suporte pentru a fi încărcat la bord. Preţul CIF (Cost, Insurance, Freight/Cost, Asigurare, Navlu) reprezintă preţul la frontiera ţării importatoare, care cuprinde atât elementele componente ale preţului FOB, cât şi costul asigurării şi transportului internaţional.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS