Operatorul national de servicii postale detine o cota de piata de 80% pentru serviciile de expediere interne, de 53% pentru servicii de expediere internationale si de 51% din servicii de colectare bani. Compania detine monopolul pe sectorul de livrari postale cu greutate de pana la 50 g. Autoritatea Nationala de Comunicatii stabileste conditiile generale de tarifare, nivelul tarifelor fiind decise intern de societate.

Posta Romana detine cea mai mare retea de locatii detinute de o singura companie din Romania, de peste 7.000 de unitati, din care aproximativ 6.100 sunt localizate in zone rurale si peste 800 in zone urbane.

Aproape o treime din cifra de afaceri este asigurata de serviciile de plata a pensiilor (de 520 mil. lei in 2010). Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale este principalul client al Postei, cu o pondere de 36,4% din afacerile de 1,376 mld. lei ale acesteia. Tot pentru plata pensiilor, clienti importanti sunt Ministerul de Interne si Ministerul Apararii. Pentru colectare de numerar, clientii mari sunt Citibank, Romtelecom si filialele de distributie a energiei electrice ale Electrica, scrie Ziarul Financiar.

Din serviciile postale de corespondenta Posta a castigat 356,5 mil. lei in 2010, mai putin decat in 2009, cand a obtinut aproape 400 mil. lei. Din serviciile financiare prestate Posta a incasat venituri de 61,9 mil. lei in 2010, fata de 61,4 mil. lei in 2009. Recent, conducerea Postei a sustinut ca vrea sa infiinteze o banca si o societate in domeniul asigurarilor.

Citeste si

Risipa greceasca: 40% dintre tineri sunt someri. Parlamentarii beneficieaza de mai multe facilitati decat ministrii germani

Top 10 cele mai aglomerate aeroporturi din lume IMAGINI din SATELIT