Ministerul Finantelor a retras proiectul Codului Fiscal, la cererea lui Ponta. Guvernul urma sa mareasca impozitele pe case si masini
Ministerul Finantelor a retras sambata, la solicitarea premierului Ponta, proiectele Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala, pentru ca acestea sa fie analizate in cadrul Guvernului, inainte de inceperea dezbaterii publice.
Vineri seara, Mediafax a anuntat ca, potrivit proiectului noului Cod Fiscal, persoanele fizice care detin cladiri cu o alta destinatie decat cea de locuinta vor plati un impozit reprezentand pana la 2% din valoarea impozabila, iar impozitul pe masini va fi majorat semnificativ, de doua ori si jumatate in cazul autoturismelor cu motorizari de pana la 1.600 centimetri cubi, pentru motoare maimari impozitul urmand insa sa scada.
De asemenea, impozitele si taxele locale vor fi indexate in continuare o data la trei ani in functie de inflatie, dar nu de catre Guvern, ca in prezent, ci direct de primarii, si vor putea fi majorate in fiecare an cu pana la 50% fata de acest nivel, comparativ cu nivelul maxim de 20% permis de normele actuale.
"In urma solicitarii prim-ministrului Victor Ponta, Ministerul Finantelor Publice a retras pe de site-ul ministerului proiectele Codului Fiscal si al celui de Procedura Fiscala, pentru ca acestea sa fie analizate in cadrul Guvernului inainte de inceperea dezbaterii publice. Intentia Guvernului este de a initia o dezbatere publica deschisa si transparenta cu privire la modificarile necesare Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala, insa dorim, in acelasi timp, si adoptarea de masuri care sa contribuie la continuarea cresterii economice si la limitarea extinderii poverii fiscale", a transmis ministerul, sambata.
Finantele mai arata ca, in prezent, una dintre prioritatile Guvernului este de a limita evaziunea fiscala, inclusiv prin modificari ale Codului Fiscal si Codului de Procedura Fiscala, dar modalitatea in care se vor concretiza aceste intentii, dupa discutii cu specialisti si societatea civila, va fi decisa de Guvern si va fi supusa consultarii publice inainte de aprobarea de catre Parlament.
Propunerile care vor fi asumate de Guvern vor fi dezbatute si asumate, impreuna cu bugetul pentru anul viitor, de catre Parlament, mai arata ministerul.
Conform proiectului noului Cod Fiscal, prezentat vineri seara Mediafax, persoanele fizice care detin cladiri cu o alta destinatie decat cea de locuinta vor plati un impozit reprezentand pana la 2% din valoarea impozabila, iar impozitul pe masini va fi majorat semnificativ, de doua ori si jumatate in cazul autoturismelor cu motorizari de pana la 1.600 centimetri cubi. Documentul stabileste ca persoanele fizice, care in prezent sunt impozitate cu 0,1% din valoarea impozabila a cladirii, vor fi obligate sa achite pentru cladirile nerezidentiale un impozit cuprins intre 0,25 si 1,5% din valoarea calculata de catre un evaluator autorizat sau de 2% din valoarea impozabila, daca nu exista un raport de evaluare. Astfel, persoanele fizice vor fi taxate similar firmelor care detin astfel de cladiri.
Modificari sunt indicate si la impozitul pe terenul din intravilan, unde suma de plata creste proportional cu rangul si zona localitatii, ajungandu-se la cresteri de la 10.353 lei/hectar la 83.000 lei/hectar.
Pentru proprietarii de masini, impozitul va creste de la 8 lei la 20 lei pentru fiecare 200 centimetri cubi in cazul autoturismelor cu motoare de pana la 1.600 cm3 inclusiv si de la 18 lei la 30 lei/200 cmc pentru masinile cu o capacitate cilindrica cuprinsa intre 1.601 cmc si 2.000 cmc inclusiv.
Pentru autoturisme cu o capacitate cilindrica intre 2.001 cmc si 2.600 cmc inclusiv, impozitul va scadea insa, de la 72 lei la 60 lei/200 cmc, scaderea continuand si pentru masini cu motoare mai mari.
Majorari de impozit vor fi efectuate si pentru masini de marfa, motociclete, barci cu motor, scutere de apa. Acelasi document releva ca impozitele si taxele locale vor fi indexate in continuare o data la trei ani in functie de inflatie, dar nu de catre Guvern, ca in prezent, ci direct de primarii, si vor putea fi majorate in fiecare an cu pana la 50% fata de acest nivel, comparativ cu nivelul maxim de 20% permis de normele actuale.
Legislatia actuala stabileste ca impozitele si taxele locale sunt indexate o data la trei ani prin hotarare de guvern, in functie de rata inflatiei calculata de la ultima indexare, iar administratia locala poate majora suma de plata printr-o cota aditionala, dar nu mai mult de 20% fata de nivelul stabilit de Guvern.
Proiectul noului Cod Fiscal prevede insa ca indexarea in functie de inflatie o data la trei ani va fi efectuata in viitor de catre consiliile locale, nu de Guvern, si ca impozitele si taxele locale vor putea fi majorate, anual, cu "maximum 50%" fata de nivelul stabilit, in functie de conditiile specifice zonei.
La sfarsitul anului trecut, Guvernul s-a angajat in fata Fondului Monetar International, prin scrisoarea de intentie, ca nivelul taxelor pe proprietate impuse persoanelor fizice vor putea fi majorate "la latitudinea" autoritatilor locale, pentru a reduce astfel riscul acumularii de arierate si inregistrarii unui deficit la nivel teritorial. Modificarile rezulta din proiectul de modificare a Codului Fiscal, elaborat de Guvern.
Presedintele Traian Basescu a declarat, miercuri seara, ca a primit la promulgarea legea privind diminuarea contributiilor de asigurari sociale si ca are semne de intrebare privind oportunitatea masurii, spunand ca este de parere ca Guvernul are ca tinta acoperirea deficitului rezultat prin micsorarea CAS prin cresterea taxei pe proprietate de 2-3 ori.
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS