Mark Thompson se va concentra pe trei directii principale: cresterea, inovatia digitala si expansiunea internationala a publicatiei The New York Times, a precizat intr-un comunicat directorul acesteia, Arthur Sulzberger Jr.

Mark Thompson isi anuntase in luna martie intentia de a parasi BBC dupa Jocurile Olimpice de la Londra.

In opt ani de zile, Mark Thompson "a contribuit la cresterea identitatii marcii in domeniul produselor noi si al serviciilor numerice", a subliniat Sulzberger. "Toate acestea au facut din el candidatul ideal pentru a conduce New York Times.

The New York Times este "una dintre marile puteri din domeniul informatiei pe plan mondial si o marca cu un potential urias, atat in Statele Unite, cat si in restul lumii", a spus la randul sau Mark Thompson.  El a adaugat ca intentioneaza sa exploreze "noi metode de a aduce un jurnalism de o calitate, integritate si profunzime extraordinare cititorilor de peste tot". 

The New York Times nu mai avea presedinte director general de la plecarea lui Janet Robinson in decembrie 2011 si cauta, potrivit declaratiilor lui Sulzberger, pe cineva cu experienta in domeniul digital si al platformelor multiple. 

BBC numara in prezent 10 statii radio nationale si tot atatea posturi de televiziune, 40 de statii radio locale si un site international. Serviciul international al BBC (radio, televiziune si internet) difuzeaza programele BBC in 27 de limbi. BBC are in total peste 22.000 de angajati. 

Mark Thompson va prelua conducerea The New York Times intr-o perioada in care aceasta publicatie se confrunta, ca si celelalte grupuri media, cu schimbari in preferintele de lecturare ale cititorilor si cu o piata publicitara nesigura. 

Luna trecuta, The New York Times Company, grupul media care detine The New York Times, Herald Tribune, Boston Globe si site-urile lor, a anuntat ca a obtinut in 2011 venituri de 2,3 miliarde de dolari, dar a inregistrat in al doilea trimestru al anului 2012 o pierdere neta de 88 de milioane de dolari si o scadere de 6,6% a veniturilor sale din publicitate.