Institutiile financiare nebancare estimeaza o crestere de minimum 10% in acest an pe segmentul creditelor de consum
Companiile de credite de consum din cadrul ALB Romania isi propun pentru acest an o crestere a volumelor finantate de minim 10%, obiectiv care ar putea fi depasit dupa ce finantarea de bunuri a consemnat o evolutie favorabila in primul semestru ca urmare a reluarii cosumului.
"Creditele de consum merg mult mai bine decat anul trecut, avem o crestere datorita avansului inregistrat de consum, care a fost de 9,8% in primul trimestru. Am stabilit o tinta de 10% crestere volume noi, dar daca unii realizeaza mai mult e foarte bine", a afirmat Gauthier van Weddingen, CEO UniCredit Consumer Financing, potrivit Mediafax.
La randul sau, directorul general al BRD Finance, Antoine Gabizon, a explicat ca finantarea consumului este legata puternic de evolutia economica, respectiv atunci cand cresterea economica a fost foarte redusa industria de profil "a suferit" mult mai mult, insa acum cand economia se apreciaza, creditele de consum cresc cu un ritm superior, dupa recapatarea increderii clientilor si stabilizarea situatiei financiare.
Companiile de credite de consum isi bazeaza activitatea in cea mai mare parte pe parteneriatele cu retailerii si pe promotiile derulate impreuna cu acestia, clientii putand accesa finantari direct din magazine pentru achizitia de bunuri chiar si in weekend, avantaj net fata de banci, care nu au programe si servicii atat de flexibile.
Desi cer clientilor un set minim de documente pentru finantarea achizitiei de bunuri din magazine, reprezentantii firmelor de profil spun ca riscul este tinut sub control, pentru ca verificarea informatiilor importante se realizeaza cu soft-uri performante, foarte bine puse la punct.
"Realizam scoruri pentru fiecare client, suntem de multe ori mai prudenti decat bancile si avem module de verificare foarte performante si scumpe. Interogam Biroul de Credit, verificam intreaga expunere a clientului, dar si veniturile declarate", afirma Aristeidis Papathomas, director general al ERB Retail Services, companie controlata de grupul elen Eurobank, care detine pe piata locala si Bancpost.
Repezentantii IFN-urilor spun ca au o cota de piata cuprinsa intre 10% si 20% din vanzarea de bunuri de larg consum, in functie de tipurile de produse.
Piata bunurilor de folosinta indelungata s-a ridicat anul trecut la 1,73 miliarde euro, cu cele mai mari vanzari in telecom (472 mil. euro) si IT (455 mil. euro), urmate de electrocasnice mari (337 mil. euro), electronice (285 mil. euro) si electrocasnice mici (114 mil. euro), potrivit datelor companiei de cercetare de piata GfK.
IFN-urile au acordat credite de consum de un miliard euro, reprezentand 9% din totalul imprumuturilor de acest tip, de 12,1 miliarde euro, restul revenind bancilor.
Membrii Asociatiei Societatilor Financiare ALB Romania pe acest segment (Cetelem, BRD Finance, ERB Retail Services, Garanti Credite de Consum si UniCredit Consumer Financing) au avut anul trecut finantari de 857,5 milioane euro, din care 806,87 milioane euro pentru credite de consum si 38,66 milioane euro pentru imprumuturi auto. Acestea din urma au reprezentat 7% din cele 15.000 de masini achizitionate de persoanele fizice pe piata romaneasca.
Rata creditelor neperformante la nivelul membrilor ALB se situeaza sub 10%, mult mai mica decat cea inregistrata de sistemul bancar, de circa 23%, dar care se supune altor reglementari de provizionare si include credite garantate, care nu se regasesc in portofoliile companiilor de credite de consum.
Mai multe despre:
#IFN#credite de consum
Pe acelasi subiect: