Insolventa, folosita de datornici ca sa scape de executari silite si penalitati? Gresit, spun acestia! Vezi VIDEO!
Scopul deschiderii procedurii de insolventa, de redresare a activitatii, a fost "deturnat", multe firme debitoare apeland la aceasta masura ca sa beneficieze de avantajele legii, precum stoparea executarilor silite sau a platii penalitatilor, este de parere avocatul Dan Costinescu, partener Schoenherr si Asociatii. Dimpotriva, intrarea in insolventa a fost ultima solutie, "nu un refugiu" pentru ca firma sa se protejeze de creditori, spune seful Flamingo, companie aflata in insolventa.
"Abuzand de aceasta procedura, fara acoperire, cererea debitorului poate fi considerata prematura si respinsa sau si mai mult acesta poate fi sanctionat drastic prin lege", a adaugat Costinescu, partener in cadrul firmei de avocatura Schoenherr si Asociatii, informeaza Mediafax.
In opinia sa, in cazurile de insolventa la cererea debitorilor, de cele mai multe ori, acestia nu au un plan de reorganizare, ci urmaresc mai ales sa beneficieze de avantajele acordate de lege in acest caz, respectiv stoparea executarilor silite, a actiunilor de recuperare a creantelor sau de plata a penalitatilor.
Pe de alta parte, el a aratat ca si scopul deschiderii procedurii de insolventa de catre creditori a fost deturnat, masura fiind folosita ca modalitate de recuperare a creantelor, iar multi debitori isi platesc astfel datoriile. "Am putea sa asistam la situatia ca insolventa sa fie un mijloc de protectie a debitorilor decat un mijloc de presiune a creditorilor", a mentionat Costinescu.
El a explicat ca insolventa nu inseamna intotdeauna falimentul afacerii, iar reorganizarea judiciara poate fi solutia pentru redresarea unei firme. "Mentalitatea ca insolventa inseamna faliment se datoreaza si crizei, care limiteaza lichiditatile", a declarat Costinescu.
Exista viata si dupa insolventa
"In ultimele trei luni, ne-au plecat doi oameni de la sediu, am dat afara 100 de oameni din vanzari, am inchis doua magazine si am deschis alte trei. Vom angaja oameni in functie de vanzari, eu imi doresc sa mai angajez inca 1.000 de persoane, pentru ca ar insemna ca ne cresc vanzarile. Operam cu toate magazinele, am reglat relatia cu beneficiarii si bancile. Exista viata si dupa insolventa", a spus Adrian Olteanu, directorul general al retailerului de electronice si electrocasnice Flamingo, companie aflata in insolventa. Dar trebuie sa tai in carne vie pentru ca afacerea sa aiba sanse de revenire, a adaugat Olteanu.
Flamingo a cerut intrarea in insolventa anul trecut, cerere admisa de Tribunalul Bucuresti in luna decembrie.
Olteanu a aratat ca intrarea in insolventa a fost ultima solutie, "nu un refugiu" pentru ca firma sa se protejeze de creditori.
In prezent, principalele 10 companii aflate in insolventa au afaceri de 850 de milioane de euro si 10. 000 de angajati. Anul acesta, insolventa a inceput sa loveasca companii din productie, precum Medeus, in vreme ce anul trecut lovite au fost companiile din retail - asemenea PIC, Flamingo sau K Tech Pro.