Luna iulie a venit cu vesti bune de la comertul cu amanuntul, care a revenit in teritoriul pozitiv in conditiile cresterii salariilor si reluarii usoare a creditarii. Si productia industriala, unul dintre cei mai importanti indicatori din economie, si-a revenit in iulie, inregistrand o crestere de 5%, dupa ce in iunie ritmul de crestere a franat la 3% fata de aceeasi perioada a anului trecut, scrie Ziarul Financiar.

Economistul-sef al ING Bank Nicolaie Chidesciuc, care este unul dintre cei mai mari pesimisti, a spus ca el crede ca vom avea o crestere economica de 0,7% fata de trimestrul al doilea. BRD are o prognoza de 0,3%.

Chidesciuc sustine ca agricultura va aduce plusul cel mai important, dar din spate va fi sustinuta de industrie, dar si de usoara revenire din comert si servicii. Chiar daca Europa merge pe nisipuri miscatoare, rezultatele macro nu sunt rele, spune el.

Din mediul de business, semnale pozitive din iulie au venit de la distribuitorii bunurilor de larg consum, industria auto, afacerile cu mobila, companii de curierat sau marile aeroporturi.

Sorin Gavrila, 44 de ani, antreprenorul bacauan care controleaza alaturi de Cristinel Lungu un business de aproape 230 mil. euro prin intermediul distribuitorului de bunuri de larg consum Simba Invest, spune ca august a fost o luna mai buna decat in anii anteriori. "S-a resimtit o cres-tere a consumului cel putin in zona Moldovei, pentru ca s-au intors acasa romanii care lucreaza in Italia si in Spania".

Distribuitorii de bunuri de larg consum sunt practic primii oameni de afaceri care afla cum vor merge afacerile gigantilor din FMCG, o piata de 20 mld. euro anual, si cum s-a schimbat comportamentul de consum al romanilor in functie de cererea venita de la magazine.
Iulie a adus primul semn pozitiv in industria auto dupa ce piata a crescut cu 8,2% fata de aceeasi luna de anul trecut, in conditiile in care in primele sase luni vanzarile de masini noi erau in scadere cu 18%. Industria auto se numara printre sectoarele cele mai lovite de criza, iar semnele de crestere sunt asteptate de toti importatorii de masini, care au pierdut vanzari de sute de milioane de euro in ultimii trei ani.

Citeste si

Agricultura ecologica, intre hrana viitorului si o bula speculativa. De ce renunta producatorii la culturile eco si cum se explica diferentele de preturi

Cea mai puternica femeie de pe Wall Street a ramas somera. Pretul unei cariere intr-o lume a barbatilor: “Nu mi-am dat seama cand am trecut de 40 de ani.”