GfK: Încrederea românilor în creșterea economică a scăzut drastic la finele anului. Aşteptările privind creşterea salariilor, cea mai abruptă scădere din UE
În România, încrederea consumatorilor în creşterea economică a scăzut în urma crizei guvernamentale care a continuat, în timp ce încrederea consumatorilor din Europa a crescut uşor în trimestrul IV din 2017, potrivit unui studiu dat publicității de GfK.
“Criza guvernamentală care continuă în România are efect şi asupra consumatorilor. În ultimul trimestru din 2017, toţi indicatorii au înregistrat scăderi drastice. Aşteptările economice au atins minimul anual în decembrie 2017, ajungând la un nivel de -19,3 puncte. Este o scădere de aproape 37,6 puncte faţă de maximul anual din luna martie şi cea mai mică valoare din aprilie 2013. În acelaşi timp, aşteptările românilor privind veniturile au scăzut şi ele. Au atins nivelul de 6,8 puncte în decembrie 2017, cea mai mică valoare din septembrie 2014. Şi asta, după ce în luna martie crescuseră la un maxim de 33,7 puncte”, arataă datele studiului citat.
GfK prognozează pentru anul 2018 o creştere a consumului casnic din UE între 1,5 şi 2%, în termeni reali.
“În decembrie, indicele climatului de consum calculat de GfK pentru cele 28 de state din UE a atins valoarea de 21,1 puncte - cea mai ridicată din ultimii 10 ani. La finalul trimestrului al treilea, această valoare era încă la nivelul de 20,9 puncte. Aşteptările economice din decembrie 2017 au crescut în medie la 17 puncte pentru toate ţările UE - ceea ce reprezintă o creştere clară cu 5 puncte faţă de luna septembrie. Franţa, Germania şi Austria au înregistrat creşteri semnificative. Aceste evaluări pozitive ale consumatorilor corespund datelor Comisiei Europene, care anticipează o creştere a produsului intern brut al ţărilor UE cu 2,3%”, se menţionează în studiu.
În Europa, aşteptările privind veniturile au crescut uşor între septembrie şi decembrie 2017, cu o medie de 2 puncte, ajungând la 15 puncte. Aşteptări mai mari privind creşterea salariilor s-au înregistrat în Austria şi Slovenia. Şi la acest capitol, România a înregistrat cea mai mare scădere. Înclinaţia către cumpărare a crescut faţă de luna septembrie cu 1 punct, ajungând la nivelul de 21 puncte la finalul lunii decembrie. La acest indicator, Polonia şi Austria au înregistrat cele mai mari creşteri.
Conform studiului, pe toată durata anului 2017, încrederea într-o eventuală creştere economică a Europei a crescut semnificativ.
“Bazându-se pe această creştere, oamenii speră şi la salarii mărite. Aşteptările privind veniturile sunt pozitive într-o mare parte a Europei, dar sunt doar cu puţin mai mari faţă de anul 2016. Aceeaşi evoluţie a înregistrat-o şi disponibilitatea de cumpărare. Pe baza tuturor factorilor analizaţi, GfK prognozează pentru anul 2018 o creştere a consumului gospodăriilor din Uniunea Europeană între 1,5 şi 2%, în termeni reali. În concluzie, economia europeană va continua să fie susţinută de consumul privat”, se mai spune în comunicat.
Cu ajutorul a peste 13.000 de experţi din domeniul studiului de piaţă, GfK furnizează perspective globale esenţiale asociate cu informaţii despre pieţele locale pentru peste 100 de ţări.
Pe acelasi subiect:
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea 
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS