Economia Venetiei se scufunda, la propriu
Venetia tinde sa intre la apa, in lipsa unor subventii. Si asta cu atat mai mult cu cat impozitele percepute operatorilor liniilor de croaziere ce acosteaza in portul de aici nu revin autoritatilor locale, scrie The Guardian.
Cladirile Venetiei, unele dintre cele mai interesante si vechi din Europa, zugravesc imaginea crizei care a cuprins intreaga Italie. Imobilele din secolul XV se tranforma incet in ruina dupa ce multi proprietari au renuntat sa le mai reabiliteze neavand bani pentru a le restaura dupa metodele traditionale.
Inainte de izbucnirea crizei bancare, autoritatile acordau subventii locuitorilor care-si renovau locuintele si drenau canalele din jur, insa, in ultimii trei, Giulio Tremonti, ministrul de finante al Italiei, a taiat aceste ajutoare.
Insa, situatia din Venetia nu este singulara. Si in alte parti ale Europei imobile care ilustreaza istoria unor orase ameninta sa devina o ruina din cauza lipsei banilor. Dar de departe, situatia din Venetia este de-a dreptul ingrijoratoare. Prabusirea industriei cazinourilor a afectat masiv incasarile din impozite. Doar in urma cu 5 ani, proprietarii de cazinouri plateau taxe in valoare de 104 milioane de euro. Anul trecut, veniturile din aceasta activitate au scazut la 70 de milioane de euro.
Autoritatile locale au gasit o portita de salvare. Vor sa ii taxeze pe turistii care se cazeaza in hoteluri si apartamente si spera sa atraga peste 25 de milioane de euro la buget. Chiar si asa, numarul turistilor ar putea scadea, cum s-a intamplat deja in Roma si Florenta, dupa ce consiliile locale au introdus impozite asemenatoare.
Dezvoltarea turismului se datoreaza si popularitatii vaselor de croaziera care acosteaza in portul venetian si traverseaza frecvent orasul intre Piata San Marco si Lido. Chiar si asa, taxele percepute operatorilor liniilor de croaziera se duc in buzunarele autoritatilor portuare si nu la bugetul local.
In plus, subventiile acordate Venetiei ar putea scadea, iar barajul Moses, care va fi construit pana in 2014 pentru a proteja orasul impotriva inuntatiilor, va if ultima investitie de anvergura.
Citeste si
Grecia va da faliment pana in martie anul viitor. Cum vede un economist de la FMI viitorul Europei
Mobilierul ecologic din lemn masiv ne salveaza exporturile. Care e ultima piata cucerita
VOYO

RON
RON
RON
RON
(P) iBani. Piața imobiliară după majorarea TVA. Sfaturi pentru cei interesați să cumpere o locuință nouă
”Incont”, site-ul Știrile Pro TV de informații economice și educație financiară, a devenit ”iBani”
România, departe de zona euro. Analist: Probabil ne ducem spre 2030 cu adoptarea monedei unice
Popa, CFA România: Într-o lume fără pensii private ar trebui să ne aşteptăm la o pensie de 32% din ultimul salariu
Siemens Energy anunţă concedieri masive pentru a-şi majora profitul. Compania are mii de angajați în România
Cu trenul de la Paris la Viena sau de la Zurich la Barcelona. Pandemia reînvie cursele feroviare de noapte în Europa
(P) De ce aleg românii să joace la pariuri
(P) Tot ce trebuie să știi despre vigneta Ungaria și prețul acesteia
Digitalizarea departamentului HR - un subiect în trend chiar și pentru companiile de IT
Huawei dezminte zvonurile privind vânzarea brandurilor premium de smartphone P şi Mate
Cum vom lucra în 2021: 60% dintre companii vor să reînceapă munca de la birou din luna martie. Mai mult de jumătate au tăiat programele de training şi pe cele de wellbeing
Două treimi din forţa de muncă existentă la nivel global lucrează de acasă, însă unul din trei angajaţi folosește propriul calculator pentru a-şi desfăşura activitatea
Invață să ții sub control cheltuielile de sărbători. Cum funcționează cardul de cumpărături
Moneda euro la 20 de ani. Cea mai importantă realizare macro-economică a secolului trecut a supraviețuit marii crize mondiale, dar rămâne un colos handicapat de propriile slăbiciuni
UE pregătește măsuri de urgență, în cazul unui ”no deal” cu Londra, din ianuarie. Domeniile vizate: pescuitul şi transportul rutier şi aerian
Explozie la gazoductul din Ucraina care asigura gazele pentru Europa. Ce se întâmplă cu livrările de gaze rusești spre continent




RSS