"Pentru clientii care au luat la un moment dat credite in franci elvetieni, era important sa fie informati cu privire la riscuri, banca trebuie sa informeze clientii, face parte din etica profesionala a bancilor, din bunul simt al meseriei noastre. Sunt clienti care trebuia sa stie de la bun inceput ca pot exista riscuri, printre care rata de schimb", a declarat Lhotte, citat de Mediafax.

El si-a exprimat indoiala ca toti cei peste 75.000 de debitori in franci elvetieni au fost informati corect si avertizati asupra riscului de catre bancile care i-au creditat.

"Exista 75.000 de clienti care au facut credite in franci elvetieni si nu sunt sigur ca tot atatia clienti au fost avertizati de aceste riscuri", a spus Lhotte.

Directorul BRD a precizat ca banca pe care o conduce are cinci astfel de credite in portofoliu si urmeaza sa propuna clientilor respectivi conversia in lei, la cursul dinaintea aprecierii puternice a francului, la jumatatea lunii ianuarie.

"Sunt cinci clienti, am vazut dosarele, eu sper ca si peste 20-30 de ani sa ramana clientii nostri. Cand banca a acordat creditele, ma intreb daca au fost bine informati, oare li s-au explicat riscurile? (Lhotte nu era pe atunci la conducerea bancii - n.r.) O sa le propunem conversia in lei la cursul dinainte de 15 ianuarie. Nu putem face recomandari altor banci, nu dam lectii nimanui, dar trebuie sa fim corecti si sa lucram pe o baza de echitate", a explicat Lhotte.

Banca a derulat, pentru cateva luni in anul 2006, o oferta pentru clientii cu venituri mari. Ulterior, a decis sa opreasca acest tip de finantare. Soldul celor cinci credite in franci elvetieni este de circa 280.000 CHF.

Directorul BRD este de acord cu pozitia exprimata de BNR, de negocieri individuale intre banci si clienti pentru a gasi o solutie favorabila in cazul creditelor in franci elvetieni, insa si cu cea a premierului Victor Ponta de dupa izbucnirea "crizei francului", cand spunea ca fiecare trebuie sa-si asume responsabilitate, iar daca o banca are o parte de raspundere fiindca n-a informat corect si suficient clientii, trebuie sa-si asume acea responsabilitate.