Sarah Greenberg, designer de bijuterii din California, obisnuia sa foloseasca aur pentru a crea jumatate dintre produsele din colectia sa. Acum, aces metal nu se mai regaseste in colectia sa. "Bronzul este noul aur pentru mine, e o alternativa buna si seamana cu aurul", spune ea. Motivul schimbarii? Trebuie sa isi vanda bijuteriile, iar cele din aur nu mai sunt la indemana oricui.

Nu doar Greenberg reinventeaza conceptul de bijuterii din metale pretioase. Firme mari precum Zale Corp., Tiffany&Co. si Pandora Jewelry au lansat pe piata colectii de bijuterii confectionate din materiale precum paladiu, bronz si alte aliaje, special pentru clientii care nu isi mai permit sa isi cumpere un inel de aur de exemplu.

Dar cum s-a ajuns aici? Din 2000, cotatia aurului a crescut de sase ori, iar cea a platinei s-a dublat, in timp ce venitul mediu din SUA a scazut cu 7%, ajustat la inflatie. Iar preturile mari au facut ca vanzarile de bijuterii sa scada cu 4,3% anul acesta, potrivit unui raport Barclays Capital.

Spre exemplu, cei de la Zale ofera verighete din titan in loc de unele traditionale confectionate din aur, si care costa de zece ori mai putin. Un alt retailer, de data aceasta online, Blue Nille, vinde verighete din paladiu, la un pret de doua ori mai mic decat cele din platina.

Astfel, aurul alb este inlocuit acum de bronz, iar platina de paladiu, care costa si cu 40% mai putin decat varianta originala.

In plus, si cererea de aur din partea producatorilor din industria auto a scazut cu o treime din 2000 si pana acum. Aurul era folosit in diverse componente auto.

Bijutierii spun ca cererea de astfel de bijuterii va fi mai mare din partea tinerilor de peste 20 de ani, in timp ce persoanele trecute de 40 sunt mai conservatoare si considera ca inelele sau cerceii din platina si aur au mai multa valoare.

sursa foto: wholesalesarong.com.

Citeste si

Multinationalele cauta peste 2.500 de tineri pentru a-i recruta. Portretul candidatului ideal la Angajatori de Top