Veniturile din vanzari ale Coca-Cola HBC scad, per ansamblu, dar cresc in Romania, Serbia si Nigeria, datorita majorarii preturilor
Coca-Cola HBC, al doilea producator de bauturi Coca Cola din afara SUA, a raportat joi o scadere de 3,4% a veniturilor din vanzari, in primul semestru din acest an, din cauza deprecierii monedelor emergente si a vremii nefavorabile in Europa, transmite MarketWatch, preluat de Agerpres.
Compania, care imbuteliaza bauturi Coca-Cola in 28 de tari, a anuntat joi ca veniturile nete din vanzari au scazut la 3,04 miliarde de euro (3,4 miliarde de) in primele sase luni din acest an, usor sub estimarile analistilor, de 3,06 miliarde de euro.
Excluzand impactul fluctuatiilor valutare, veniturile au inregistrat un avans de 2,4%, datorita majorarii preturilor si a vanzarilor, inclusiv in Romania, Serbia si Nigeria.
Profitul operational a urcat cu 11%, la 220,6 milioane de euro, in primele sase luni din acest an.
Coca-Cola HBC a fost infiintata in Grecia in anul 1969 dar in 2013 a decis sa-si mute sediul fiscal din Grecia in Elvetia si, de asemenea, a decis ca listarea principala a actiunilor sa se realizeze la Bursa de la Londra, in ideea de a-si imbunatati accesul la pietele de capital.
Operatiunile Coca-Cola HBC acopera 28 de tari, majoritatea din Europa, deservind peste 560 de milioane de oameni. Coca-Cola HBC Romania, membra a Grupului Coca-Cola Hellenic, este cea mai mare companie din industria bauturilor non-alcoolice din Romania. Coca-Cola HBC Romania are sediul social in Voluntari si detine trei fabrici de imbuteliere pe teritoriul tarii, localizate in Ploiesti, Timisoara si Vatra Dornei.